Napsal: Josef Kroupa 07. listopadu 2013

Na svém Twitter účtu jsem dnes publikoval graf, kde je vidět růst návštěvnosti jednoho mého magazínu. Jeden z mých followerů (díky Štefane) pak vznesl dotaz, zda růst návštěvnosti měl i nějaký nepřímý avšak měřitelný dopad (růst zisku, sběr emailů). Rozhodl jsem se tedy tomuto tématu věnovat samostatný článek, kde popíši, co mi publikace daného článku ukázala.

Při přidávání nových článků na své magazíny vždy využívám funkci Seznamu „Přidej stánku„, která novou stránku zařadí téměř okamžitě do indexu. Často se mi tak stane, že na nový článek začne hned od prvního dne po publikaci proudit docela zajímavá návštěvnost.

V tuto neděli se mi pak podařil husarský kousek, kdy se mému copywriterovi povedlo odhadnout trendové hledání pro následující týden a na dané téma připravil pěkný článek. Výhodou byla slušná hledanost a téměř nulová konkurence.

Výsledek, který se dostavil však předčil veškerá má očekávání. Návštěvnost na tomto webu začala rapidně růst a z běžných 70 návštěv se návštěvnost vyšplhala na 331 hned v první den a dokonce na 1093 v den druhý. Od té doby klesá, ale stále mi na web proudí okolo 400 návštěv denně.

Růst návštěvnosti AdSense

Růst návštěvnosti AdSense

Monetizace pomocí AdSense

Na tomto webu mám umístěny dva reklamní bloky od AdSense. Oba jsem zvolil ve velikosti 336×280 v kombinaci textové/grafické.

Díky růstu návštěvnosti mi samozřejmě vzrostly i zisky z běžných deseti korun za den na 200Kč za den a v součtu za posledních pět dní mi tak dva výše zmíněné reklamní bloky vydělaly necelých 1.000Kč.

Růst zisku AdSense

Růst zisku AdSense

Moje doporučení

Již několikrát se mi osvědčilo manuální přidávání nových článků na Seznam. Ihned na nový článek začne proudit návštěvnost a je tak možné, že nový článek získá nové přirozené odkazy a bude dále sdílen přes sociální sítě.

Postupem času se totiž článek začne ve výsledcích hledání propadat a jeho návrat na špici je tak možný jen díky budování autority daného článku.

Sám jsem se tedy pomocí tohoto experimentu přesvedčil, že lze návštěvnost pěkně zvýšit a díky jejímu růstu lze získát i nějaké ty finance. Od nynějška tedy budu nové články publikovat a příidávat na Seznam jen v dobách, kdy je na Internetu nejvíce lidí. Tedy v neděli večer, v pondělí dopoledne a ve čtvrtek odpoledne. Rozhodně se vyvaruji publikování článků v pátek odpoledne a v sobotu.