Duben byl prozatím mým nejvýdělečnějším měsícem. Velký vliv na růst mých příjmů měly moje aktivity spojené s prodejem PR článků, které popisuji v samostatném příspěvku.
V dubnu se mi dále dařilo optimalizovat PPC kampaně i díky nástroji Skliku – Dotazy spouštějící sestavu. Vyházel jsem hromadu slov, která s danými tématy až tak nesouvisela a přesto mě pár desítek korun měsíčně stála. Výsledkem je snížení ceny za proklik (CPC) a také samozřejmě snížení celkového budgetu, který jsem měsíčně na PPC vydával.
I díky této optimalizaci se mi podařilo dostat affiliate weby jen do lehce záporných čísel.
Jelikož se v polovině května chci účastnit Affiliate konference, tak pevně věřím, že v květnu už budu v oblasti affilu určitě v plusu :-)
Výsledky za duben 2013
AdSense: 4982Kč
Sklik: 15Kč
Affiliate: -117Kč
PR články: 3154Kč
Odkazy: 1700Kč
Celkem: 9734Kč (růst o 159%)
Návštěvnost mých projektů za duben
Od tohoto měsíce jsem se rovněž rozhodl sledovat celkovou návštěvnost svých webů s cílem zjišťování, zda zisky rostou jen díky růstu návštěvnosti, případně i díky optimalizacím a úpravám prováděným na webech.
Níže uvedených graf tak reflektuje vývoj návštěvnosti u všech mých projektů, které nějakým způsobem monetizuji.
Jelikož zpracovávám, jak zisky, tak návštěvnost, dá se jednoduše spočítat cena za každého přivedeného návštěvníka. V dubnu mi každý přivedený návštěvník vydělal 18 haléřů, což je skoro třikrát více, než v měsíci minulém.
Na grafu je rovněž pěkně vidět, že se mi podařilo návštěvnost mých projektů za poslední rok zvednou čtyřnásobně. Je tam rovněž vidět nárůst od února 2012, kdy jsem skončil jako zaměstnanec a začal jsem se svým on-line projektům více věnovat.
Plány vs. skutečnost
V minulém reportu jsem si opět vytyčil cíl v podobě pokoření hranice zisku 8.000 Kč. Tento cíl se mi konečně podařilo splnit a dokonce i lehce překonat!
Dále jsem pokračoval v aktivním linkbuildingu, který doufám bude mít pozitivní dopad na další růst návštěvnosti a s tím spojených příjmů.
Nový projekt jsem v tomto měsíci nezakládal žádný. Místo toho jsem se rozhodl vybrat jen několik svých dosavadních projektů a těm se budu věnovat s o to větší vervou.
Plány pro květen
- opět dosáhnout hranice zisku
8.000 Kč10.000 Kč - dostat affiliate weby do kladných čísel
- budovat linkbuilding
- prodávat odkazy na svých webech
- zlepšovat se v prodeji PR článků
- dále ladit affiliate weby
- vyladit PPC kampaně
[…] přečtení článku Josefa Kroupy růst zisku za duben a přečtení dalšího článku monetizace webů pomocí pr článků jsem se jal vyzkoušet […]
Skvělá práce, jen tak dál, jsem moc rád, že to jde strmě vzhůru!
Mário, i já jsem rád za to, že zisky v tomto měsíci poskočily a i za to, že mám pro další měsíc sjednány další zakázky na publikování placených článků. Tudíž by příjem v květnu neměl klesat…
Gratuluju ke splnění cíle. Do dalšího měsíce bych si dal hranici alespoň 10 000 Kč, ať máš nějakou motivaci .)
Jirko, máš pravdu. Na základě Tvého doporučení tedy zvyšuji plán na 10.000Kč :-D
Gratuluji! Každý nárůst potěší a hlavně dodá spoustu energie do další činnosti.
OT: Těším se na článek ohledně prodeje odkazů a článků agenturám :)
Skvělé čísla. Já jsem rád i za tu návštěvnost, je to pro mě motivující.
Kamile, po pravdě musím říct, že ke sledování návštěvnosti jsi mě inspiroval Ty se svými měsíčními reporty s grafy :-)
Ahoj, je dobře, že se daří a díky za tento report ;-). Měl bych dotaz ohledně té návštěvnosti vykreslené na grafu. Číslo vypadá pěkně, kolik webů se na něm podílí?
Aleši,
mám 26 webů, které nějakým způsobem vydělávají. Na hlavní návštěvnosti se ale podílí cca 5 webů (téměř klasický Paret :-)). Je to ale hlavně dáno tím, že zhruba těm pěti webům se pravidelněji věnuji, většina ostatních webů není příliš nebo vůbec aktualizována.
Děkuji Pepo za víc než vyčerpávající odpověď ;-)
Velmi zajimavy vysledek! Pri 100 webech budes v baliku ;)
Pro mne je poucne, ze clanky kupujes a prodavas, obdobne jako honis traffic pres PPC. Dobra uvaha…
Pavle, záleží, jak to bereš. Sice je hezké mít stovku webů, ale takové množství se hůře obhospodařuje a je to i docela nuda stále skákat mezi tak velkým množstvím webů. Já si z tohoto důvodu ze svých webů vybral jen ty, kterým se chci věnovat naplno… a ty ostatní nechám asi pomalu padnout, případně je prodám.
Naopak jsem začal přemýšlet o koupi již rozjetých webů z oblastí, které vidím jako perspektivní. Pak bych mohl mít okolo deseti až dvaceti webů, které by mohly točit nějaké zajímavější částky.
Co se týče „přeprodeje“ článků, tak je to asi jediná cesta, pokud nechceš psát o věcech, které jsou Ti cizí a neberou Tě :-)
Pepo, návštěvníci z grafu jsou UIP nebo počet všech ?
Snuggy, je to počet všech návštěv.