V březnovém reportu jsem si stěžoval, jak mi klesají příjmy. Bohužel stejný trend pokračoval i v měsíci nadcházejícím, tedy v dubnu. Pojďme se podívat, jak to nakonec celé dopadlo.
Přes vytíženost v offline podnikání a také kvůli starostem, které neustále řeším se svým novým bytem, jsem se v dubnu téměř vůbec nedostal k rozvíjení svých projektů.
Na začátku měsíce jsem se tak dostal pouze k nezbytně nutnému naplánování redaktory napsaných článků a několika drobným úpravám na některých webech. V oblasti PR článků a prodeje odkazů jsem pouze reagoval na inzerenty, kteří mě sami poptali, sám jsem se k aktivnímu obchodu vůbec nedostal.
Spuštění nových PPC kampaní
Začátkem měsíce jsem se rozhodl, že zkusím využít sezónnosti určitých produktů a spustil jsem nové PPC kampaně. Bohužel výsledná čísla nevyšla tak optimisticky, jak jsem si sám na začátku počítal. Na konci měsíce jsem tak do oblasti PPC kampaní proinvestoval 4.235Kč, tedy o téměř 30% více, než v měsíci předchozích. Jak je vidět na celkovém reportu zisku, nejednalo se o příliš šťastný krok a v dané oblasti jsem spíše prodělal.
Po odečtení všech nákladů vypadalo moje konto takto.
Výsledky duben 2014
AdSense + Sklik 8.323 Kč
Affiliate: 14.277 Kč
PR články: 1.950 Kč
Odkazy: 1.440 Kč
Celkem: 25.990 Kč (pokles o 15%)
Návštěvnost webů v dubnu
Opět se mi ale dařilo v oblasti zvyšování počtu návštěv mých webů. Výrazně tomu pomohl můj nově spuštěný web, který během krátké doby nasbíral zajímavou návštěvnost, ne už tak zisky :-)
Celkem na mé weby v březnu přišlo 86 481 návštěvníků a prvně se mi podařilo pokořit 80 tisícovou hranici návštěvnosti.
Plány vs. skutečnost
Stejně jako v březnu, i v dubnu jsem měl „velké oči“, když jsem si vytyčil cíl v podobě 50.000Kč zisku. Kvůli téměř nulovému prodeji PR článků a hlavně kvůli téměř 7 tisícovému propadu v oblasti affiliatu, jsem se této metě ani nepřiblížil. V affilu jsem sice utržil přes 18.000Kč, ale po odečtení nákladů na PPC kampaně, jsem se zasekl na 14 tisících korun.
Plány pro duben
Přestože se mi dlouhodobě nedaří plnit plány pro dosažení hranice příjmu 50.000Kč, nechávám si tuto metu jako cílovou i nadále.
Kde si ale hodně věřím, je zvyšování návštěvnosti, proto jsem si zde nastavil rovnou 100 tisícovou hranici. A protože očekávám, že nárůst návštěv povede i k růstu příjmů, pevně věřím, že se mi podaří překonat i doposud „bájnou“ metu v podobě 10.000 Kč zisku z AdSense a Skliku.
Abych dosáhl měsíčního zisku ve výši 50.000Kč za měsíc, musím denně vydělat necelých 1.700Kč, což takhle rozpočítané nevypadá až tak nereálně. Aktuálně jsem ale téměř na polovině, budu tak muset pořádně zamakat :-)
- dosáhnout hranice zisku 50.000 Kč
- dosáhnout souhrnu měsíční návštěvnosti 100 000
- dosáhnout zisku z AdSense a Skliku ve výši 10.000 Kč
- díky affiliate webům dosáhnout 25.000 Kč zisku
- zapracovat na linkbuildingu
Duben – dokončení a spuštění nového projektů
Ke konci dubna se mi konečně podařilo spustit jeden můj nový projekt, o kterého si slibuji jak navýšení počtu návštěv, tak samozřejmě i příjmů – konkrétně ze sítě AdSense.
V polovině května navíc plánuji návštěvu Affiliate konference, tak doufám, že se tam s některými z vás potkám :-).
Pěkný report, škoda že jsi spadnul z těch čísel, ale budu se těšit na květnový report kdy se situace určitě otočí. Nevím jaké máš složení webů, ale začnou nám letní měsíce a to většinou zisk jde dolů.
Petře,některé weby mám skutečně vytvořené pro letní měsíce a tak věřím,že zisky porostou :)
Hezke. Nevim jake mas CTR, ale moje weby se pohybuji s CTR dlouhodobe na urovni 1,5 az 2,5 %. Muj vlajkovy web ma CTR na urovni 3,5%. Ovsem jeste nedosahujeme ani souhrnem navstevnost 3000/ den. Leda tak na sezonu. Kazdopadne i kdyby si CTr znizilo na polovinu proti tomu soucasnemu, tak vydelame na PPC reklamach vic jak ty na vsech pasivech… Kazdopadne me tesi tvuj clanek, protoze vidim, ze se da na PPC kapmanich vydelavat nekoliknasobek mesicneho delnickeho prijmu :-)
Panthere, CTR mám podobné jako Ty. U jednoho magazínu se mi ale podařilo dostat na 4-5% (což moc nechápu :-). Kdybych to měla takhle u všech svých webů, asi by ta čísla byla o mnoho lepší :-D
A samozřejmě Ti gratuluji k Tvým výsledkům v PPC :-)
Sice trošku propad ale i tak, co by za tyto výsledky ostatní dali. :-)
Ripcurle, to stejné si říkám i já. Když si vezmu loňský duben, kdy jsem vydělal něco málo přes 9.000Kč (v té době to byl meziměsíční růst o 159%) a snil o měsíčním přivýdělku v podobě aspoň 10.000Kč měsíčně… Ale i tak, je potřeba se posouvat dopředu a tak mi nezbývá, než pořádně zamakat :-D
Náhodou.. fajn čísla. Ale karma zapracovala. Dokud enbude článek o PPC, tak to lepší nebude ;) :)
Hele ty karmo, já ten článek fakt asi budu muset napsat :-) :-)
Si piš! Už to slibuješ rok. Nebo dýl. Karma to vidí, karma se dívá! Když ho napíšeš do týdne, tak za příští měsíc vyděláš 100k, slibuju! :))
No uvidíme :-)
Každé podnikání prochází etapou super růstu, pak stagnace a stabilizace, kdy to člověk ladí a následně opět velkého růstu. Trošku to teď zušlechti a opět poletí příjmová křivka vzhůru :)
Mário, jsem si vědom toho, že asi stále neporostu tak strmě, jako tomu bylo v druhé polovině loňského roku, přesto by to bylo fajn :-). Jak ale píšeš, teď mám alespoň čas na ladění a věřím, že se výsledky opět dosatví :-).
Skutečně zajímavý pokles. Mimochodem, jsi mě ještě více utvrdil v tom, že nezáleží na návštěvnosti, ale na tom, co z ní kápne.
Birkofe a Igore, o tom, že návštěvnosti vůbec nezáleží jsem se přesvědčil už dávno a to v dobách, kdy jsem měl navštěvovaný web se zábavýnmi klipy. Návštěvnost super, výdělek byl ale horší než na dvoustránkových MFA :-D
Hm, zřejmě není návštěvnost jako návštěvnost. Zkus si změřit v anylytics jak jsou na tom různé zdroje trafficu z hlediska konverzí, možná zjistíš že některý traffic je poměrně zbytečný.
Je vidět, že bez práce nejsou koláče :) Je potřeba neustále zdokonalovat a vyvíjet. Ono když to chvíli stojí, tak jdou zisky dolů, mám s tím podobnou zkušenost. Ale přeji mnoho úspěchů a snad se to brzy přehoupne k lepšímu.
Dave, díky :-) Teď se budu o to víc snažit, abych opět ta čísla trošku vylepšil ;-)
Pepo ber to tak, že 26 tisíc v ohledu na to, že jsi na weby neměl čas je vlastně dobrý. Občas se prostě člověk musí věnovat něčemu jinému, když ale i přes toto období nějaký zisk je, tak bych to nepovažoval za neúspěch. Jen mě opět fascinuje návštěvnost VS zisk, 86 tisíc lidí je vážně pěkný, ovšem je vidět, že ten trafik není nic moc, resp. asi je to na téma, kde je monetizace trochu problém. A já si kolikrát lámu hlavu s tím, že mi 1800 lidí za měsíc vydělalo jenom 5tisíc :-D
Freezi, s tím trafficem máš pravdu. Mám MFA weby, které mi při 10 návštěvách denně vydělají na AdSense víc, než weby s několika desítek stránek a s návštěvností několik stovek UIP denně :-D A taky máš pravdu s tím časem, kdybych vzal v potaz čas, který jsem v dubnu svému internetovému portfoliu věnoval a finance, které mi to přeneslo… hodinová sazba by byla lepší, než u manažerů v ČEZu :-)
Celý život se pohybujeme ve vlnách. Projevuje se to ve všech oblastech lidského počínání ať už je to sport, práce, vztahy atd. Myslím, že Tě zase čeká let vzhůru. Těším se, že potvrdíš vlnovou teorii :-)
Hodně zdaru
Adame, doufám, že ta vlna má sinusový charakter a já jsem se právě dostávám z klesající fáze :-)
Naposledy som cital report ked si mal 47k trochu ti to padlo ale zaujalo ma v cislach… Ppc mas docela dost dobre vysledky, sam sa motam okolo 300-500% roi na kampaniach ked to je cobre nastavene. Moja otazka, ked si tam hentak dobre flipujes ppc cash, neskusal si do toho pumpovat viac? Lebo raz ked to vies tak tam mozes skalovat mrte rychlo. Sam som beatol 100usd/day profity teraz pricom par mes dozadu to bolo trapnych 10-15/day. A to ja mam vlastne produkty a nie affil takze to je trochu pomale a neda sa skalovat tak rychlo. Ved ked to vies nastavit tak daleko viac ako 2k czk denne neni problem.
Ps: inac dost ma zaujali tvoje vysledky v trafficu, ja som zavisly cisto na mediabuyingu a chcem diverzifikovat. Nepisal si o tom nejake clanky?
Drzim palce!
Filip
Filipe, až teď jsem si všiml, že jsem Ti neodpověděl. Rád bych do těch PPCček pumpoval víc, bohužel ale narážím na stropy v počtech hledání daného produktu :-(
Ty výsledky v trafficu jsou dané (snad) několikaletou prací na několika webech, jejichž návštěvnost pomalu roste (zřejmě s tím, jak magazínům roste jejich věrohodnost v očích vyhledávačů). Článek jsem na toto téma nenapsal žádný.