V březnovém reportu jsem si stěžoval, jak mi klesají příjmy. Bohužel stejný trend pokračoval i v měsíci nadcházejícím, tedy v dubnu. Pojďme se podívat, jak to nakonec celé dopadlo.

Přes vytíženost v offline podnikání a také kvůli starostem, které neustále řeším se svým novým bytem, jsem se v dubnu téměř vůbec nedostal k rozvíjení svých projektů.

Na začátku měsíce jsem se tak dostal pouze k nezbytně nutnému naplánování redaktory napsaných článků a několika drobným úpravám na některých webech. V oblasti PR článků a prodeje odkazů jsem pouze reagoval na inzerenty, kteří mě sami poptali, sám jsem se k aktivnímu obchodu vůbec nedostal.

Spuštění nových PPC kampaní

Začátkem měsíce jsem se rozhodl, že zkusím využít sezónnosti určitých produktů a spustil jsem nové PPC kampaně. Bohužel výsledná čísla nevyšla tak optimisticky, jak jsem si sám na začátku počítal. Na konci měsíce jsem tak do oblasti PPC kampaní proinvestoval 4.235Kč, tedy o téměř 30% více, než v měsíci předchozích. Jak je vidět na celkovém reportu zisku, nejednalo se o příliš šťastný krok a v dané oblasti jsem spíše prodělal.

Po odečtení všech nákladů vypadalo moje konto takto.

Výsledky duben 2014

AdSense + Sklik 8.323 Kč
Affiliate: 14.277 Kč
PR články: 1.950 Kč
Odkazy: 1.440 Kč

Celkem: 25.990 Kč (pokles o 15%)

Návštěvnost webů v dubnu

Opět se mi ale dařilo v oblasti zvyšování počtu návštěv mých webů. Výrazně tomu pomohl můj nově spuštěný web, který během krátké doby nasbíral zajímavou návštěvnost, ne už tak zisky :-)

Celkem na mé weby v březnu přišlo 86 481 návštěvníků a prvně se mi podařilo pokořit 80 tisícovou hranici návštěvnosti.

Návštěvnost duben 2014

Návštěvnost duben 2014

Plány vs. skutečnost

Stejně jako v březnu, i v dubnu jsem měl „velké oči“, když jsem si vytyčil cíl v podobě 50.000Kč zisku. Kvůli téměř nulovému prodeji PR článků a hlavně kvůli téměř 7 tisícovému propadu v oblasti affiliatu, jsem se této metě ani nepřiblížil. V affilu jsem sice utržil přes 18.000Kč, ale po odečtení nákladů na PPC kampaně, jsem se zasekl na 14 tisících korun.

Plány pro duben

Přestože se mi dlouhodobě nedaří plnit plány pro dosažení hranice příjmu 50.000Kč, nechávám si tuto metu jako cílovou i nadále.

Kde si ale hodně věřím, je zvyšování návštěvnosti, proto jsem si zde nastavil rovnou 100 tisícovou hranici. A protože očekávám, že nárůst návštěv povede i k růstu příjmů, pevně věřím, že se mi podaří překonat i doposud „bájnou“ metu v podobě 10.000 Kč zisku z AdSense a Skliku.

Abych dosáhl měsíčního zisku ve výši 50.000Kč za měsíc, musím denně vydělat necelých 1.700Kč, což takhle rozpočítané nevypadá až tak nereálně. Aktuálně jsem ale téměř na polovině, budu tak muset pořádně zamakat :-)

  • dosáhnout hranice zisku 50.000 Kč
  • dosáhnout souhrnu měsíční návštěvnosti 100 000
  • dosáhnout zisku z AdSense a Skliku ve výši 10.000 Kč
  • díky affiliate webům dosáhnout 25.000 Kč zisku
  • zapracovat na linkbuildingu

Duben – dokončení a spuštění nového projektů

Ke konci dubna se mi konečně podařilo spustit jeden můj nový projekt, o kterého si slibuji jak navýšení počtu návštěv, tak samozřejmě i příjmů – konkrétně ze sítě AdSense.

V polovině května navíc plánuji návštěvu Affiliate konference, tak doufám, že se tam s některými z vás potkám :-).