Stejně jako v roce předchozím, přináším s více jak tříměsíčním zpožděním hodnocení svého podnikání na Internetu v roce 2014. Jak se mi tedy vedlo?

Vývoj mých příjmů – nárůst o 122%

Začátek roku se nesl ve znamení dozvuku nastartovaných kampaní z roku 2013 a vše nasvědčovalo tomu, že rok 2014 bude, co se týče příjmů z onlinu, bombou. Bohužel jsem se stále více a více musel věnovat svému offline podnikání a od léta i svému novému bytu. Abych ve druhé polovině roku na své portfolio webů v podstatě nesáhl. V létě do toho všeho přišel Seznam se svojí úpravou vyhledávacího algoritmu a bylo vymalováno. Došlo tak pomalému pádu mých příjmů a to zejména v oblasti AdSense, kde jsem si původně vysnil hodně růžovou budoucnost.

Lehký růst mých příjmů sice přišel v obdodí okolo Vánoc, nejednalo se ale o nic, na čem bych měl významnou zásluhu. Prostě předvánoční nákupní horečka vrcholila a lidé nakupovali jak diví.

V druhé polovině roku jsem své online portfolio značně zanedbával a tak zákonitě muselo dojít k pádu. O to větší výzvou tak pro mě bude současný rok 2015, kdy se chci do online podnikání na Internetu opřít natolik, abych postupně začal opouštět vody offlinu.

Rok 2014 v číslech

Pokud bych měl rok 2013 a 2014 srovnávat jen z hlediska příjmů, musel bych jásat, v roce 2013 jsem si vydělal 302.901Kč, v roce 2014 už pak 370.722Kč, tedy jsem meziročně vyrostl o 22%.

Co mě však těší asi nejvíce, je průměrná částka, kterou jsem si loni online vydělal, a ta činí krásných 30.893Kč.

Porovnání příjmů z online podnikání za rok 2013 a 2014

Porovnání příjmů z online podnikání za rok 2013 a 2014

Rok 2014 a vzdělávání, akce

Za celý loňský rok jsem byl pouze na jednom affiliate čtvrtku – akce povedená, škoda jen, že jsem další čtvrtky neabsovloval :-(. Dále pak na níže zmíněné Affiliate konferenci, akci, kterou si snad nikdy nenechám uniknout.

Na podzim jsem navíc navštívil Marketing festival. MF byl opět velkolepou akcí, která mě nabudila k neobvyklému pracovnímu nadšení. To ale bohužel zhruba po týdnu opadlo, jelikož jsem se dál musel věnovat práci na svém bytě.

Účast na webináři Affiliate Mystery

Můj kamarád, Tomáš Dekan, mě pozval k účinkování v jeho webináři, který byl součástí placeného kurzu Affiliate Mystery. Jelikož mám rád Tomášův otevřený a vstřícný přístup k affilákům, a kurz AM se mi hodně líbil, pozvání jsem nemohl odmítnout. Společně se mnou se webináře účastnil Franta Szabó a Honza Kvasnička.

Pro mě to byla úplně nová a cenná zkušenost, webinář jsem si hodně užil a doufám, že brzy přijde další pozvánka :-)

Co bych příště udělal jinak:

  • Připravil bych si webkameru a vše potřebné dříve a ne na poslední chvíli :-)
  • Použil bych headset, abych byl lépe slyšet.

Účast na Affiliate konferenci

Přijal jsem pozvání na 6. affiliate konferenci, kde jsem přednášel o svém počínání v oblasti PPC kampaní. Pozvání jsem přijal, jelikož jsem si chtěl otestovat, zda dokážu prezentovat před větším množstvím lidí. A jak se ukázalo, nedokážu :-D. Spíš než nervozní z většího počtu lidí, jsem byl nervózní z odborné části publika, kdy jsem se bál, že mě tam někdo zkušenější rozcupuje svými všetečnými dotazy na kousky. To se nestalo, rozcupoval jsem se tak na kousky sám, a to svojí až příliš naučenou prezentací a neskutečnou nervozitou, kdy jsem se i při napití z kelímku pokaždé málem celý zmáčel :-)

No co, chybami se člověk učí…

Každopádně děkuji VIVNETworks za pozvání, vážím si toho.

Pro ty, co nemají nervy na můj „přednes“, jsem svojí přednášku volně shrnul v samostatném článku o mém počínání při práci s PPC kampaněmi.

Přesto všechno jsem rád, že jsem přednášku absolvoval, protože jsem získal cennou zkušenost pro příště. Zde jsou mé poznatky, co udělat jinak a čeho se vyvarovat:

  • Neučte se prezentaci nazpaměť – zbytečně vás to sváže.
  • Pokud jste horkokrevní jako já, neberte si sako, protože pak se v záři reflektorů usmažíte.
  • Nedávejte si mikrofon příliš blízko k puse, pak ho nebudete muset zbytečně olizovat.
  • Pokud přednášíte poprvé nebo jste nervózní, buďte v klidu. O nic nejde ;-).
  • A to nejdůležitější nakonec – prý se nemá stát k publiku zády :-D.

Blog JosefKroupa.cz

Návštěvnost tohoto mého blogu stojí a padá s publikováním článků, kterých jsem za celý rok publikoval pouhých 18. No jak říkám, dobrého po málu… :-)

I přes tuto nevalnou četnost publikovaných článků, návštěvnost mého blogu rostla.

Samozřejmě největším tahákem návštěvnosti je pravidelné zveřejňování výsledků mého počínání.

Zde se můžete přesvědčit, jak se v čase měnila návštěvnost tohoto blogu. Špičky jsou samozřejmě na začátcích každého měsíce, kdy zveřejňuji reporty svých příjmů.

Rok 2013: 12 231 návštěv
Rok 2014: 27 687 návštěv
Růst o 126% :-)

Návštěvnost blogu Josef Kroupa v roce 2014

Návštěvnost blogu Josef Kroupa v roce 2014

Mezi jeden z nejoblíbenějších článků v uplynulém roce patřil, kromě zmíněného článku o PPC kampaních, i můj článek vyvracejí krásnou vidinu pasivního příjmu.

Stal jsem se affiliate manažerem e-shopu Trikátor.cz

V druhé polovině roku mi zčista jasna přišla nabídka na pozici affiliate manažera. Protože rád zkouším nové věci, tuto nabídku jsem přijal, jelikož jsem si chtěl rozšířit obzory a také kvůli tomu, abych viděl svět affiliatu i z druhé strany.

Plány pro rok 2014 – podařilo se mi je splnit?

Dosáhnout hranice 100.000Kč příjmu
Moje příjmy se ustálily na třetině vytyčené částky, takže slabota. Přece jen ta stovka není až taková sranda, jak to na konci roku 2013 vypadalo.

Zautomatizovat některé další činnosti, aby projekty byly méně závislé na mé osobě
Tuto část se mi částečně podařilo splnit, jelikož si nyní veškeré články nechávám psát. Potřeboval bych však ještě zapracovat na outsourcování dalších činností. Zejména pak linkbuildingu.

Dostat magazín o svatbách do kladných čísel
Magazínu o svatbách jsem se v podstatě nevěnoval a tomu odpovídají i výkony. Za celý rok se mi podařilo prodat několik PR článků, na půl roku zpětný odkaz, AdSense i Sklik pár stovek také vydělaly. Nakonec si tak web na svůj provoz vydělal, takže rozhodně žádná tragédie.

Upevnit své postavení v offline podnikání
Už si ani nepamatuju, proč jsem si tento nesmyslný cíl dal, protože v letošním roce se budu snažit o opak:-D.
Přesto jsem měl v offlinu zejména ke konci roku neskutečně hodně práce, takže tuto oblast hodnotím (co se týče splněnosti cíle) za celý rok jako nejúspěšnější.

Plány pro rok 2015

  • Dosáhnout pravidelné hranice 50.000Kč příjmu.
  • Alespoň v jednom měsíci pokořit hranici 100.000Kč příjmu.
  • Vybral jsem si tři klíčové projekty – u každého z nich chci, aby vydělával alespoň 10.000Kč měsíčně.
  • Pustit se naplno do PPC kampaní na Facebooku.
  • Sehnat si parťáka, který mi pomůže s činnostmi, které mě nabaví nebo mě příliš zdržují.
  • Postupně opouštět offline podnikání a stále více se věnovat onlinu.

Souhrnné hodnocení roku 2014 a výhled na rok 2015

Kdybych měl rok 2014 shrnout jak celek, považuji jej za úspěšný. Na svých webech jsem pracoval méně, než v roce předchozím, přesto jsem dosáhl vyšších zisků. Co víc si přát…

V tomto roce bych se chtěl více účastnit akcí typu Affiliate čtvrtek nebo Affiliate konference, jelikož tyto akce mě vždy dostatečně nabudí a jsem vždy plný elánu k rozvoji svého online „impéria“ :-).

Osobně si myslím, že pro rok 2015 pro mě bude nejdůležitejší, abych zase našel motivaci k plnému nasazení v onlinu. Pak věřím, že výše uvedené plány splním levou zadní. Tak mi držte palce, ať zase naskočím do rozjetého vlaku, který mi málem ujel ;-).