Pod tíhou informací na některých blozích, které vynášely nové grafické reklamy Skliku do nebes, i pro pozitivní ohlasy od Turka jsem se rozhodl nové reklamní formáty Seznamu vyzkoušet. Na místech, kde jsem doposud měl AdSense bloky jsem umístil Sklik s grafickými náhledy cílových stránek. Velikost bloků jsem pro lepší porovnatelnost nechal stejnou, respektive podobnou. Místo AdSense bloků o velikosti 728×90 jsem umístil ty s rozměrem 728×100 od Seznamu.

Ihned po spuštění se kampaně Skliku tvářily skvěle, cena za proklik byla vcelku slibná a kolísala od 2,4 do 4,3Kč. Co mě ale nepotěšilo, bylo relativně nízké CTR, které se mi na konci testu stabilizovalo lehce nad 1,1%.

Když jsem porovnal výkonnost bloků od Googlu, tak tam mám CTR na dvojnásobných hodnotách. Cena za proklik sice byla v průměru o nějakých 66 haléřů níže, ale díky vyššímu CTR se tento nedostatek snadno vykompenzuje.

Podle toho co se mi v blocích zobrazovalo za reklamy, to vypadá, že u Seznamu pokulhávalo cílení a zobrazované reklamy tak nebyly příliš relevantní.
Nutno podotknout, že jsem nové reklamy od Seznamu testoval pouze na dvou svých webech, jeden se zaměřením na zdravotnictví, druhý na módu.

Reklamy jsem nechal vyměněné po dobu jednoho týdne, kdy stránky navštívily tisíce návštěvníků. Následně jsem porovnával stejná období (pondělí – neděle). Pro ještě lepší porovnání by bylo určitě vhodnější testovat reklamy po delší dobu a na více různorodých webech. Když jsem ale viděl ty nerelevantní reklamy, bojím se, že by se situace příliš nezlepšila.

Mnou zjištění výsledky jsem konzultoval s několika dalšími provozovateli webů a vesměs všichni došli ke stejnému závěru jako já a sice, že stále není důvod přecházet od Googlu k Seznamu. Jediné omezení u Googlu, které některé provozovatele stále odrazuje je nutnost stát se plátcem DPH. Ta by měla ale koncem roku padnout.