Listopad mi dělal radost, více zde. Od prosince jsem očekával ještě výraznější růst svých příjmů, který sice přišel, ale nebyl tak výrazný, jak jsem původně očekával.
Bohužel (a částečně bohudík) provozuji několik projektů, na které nemá předvánoční šílenství vliv. Tento fakt je pekně vidět na přjmech z AdSense, které se mi po dlouhé době propadly až k hranici necelých 6.000Kč, tedy k částce, kterou jsem v této síti inkasoval již v květnu 2013.
Příjmy z affiliatu
Jak jsem očekával, rostly příjmy affiliatu, kdy jsem fakturoval krásných 56.543Kč. Abych této částky docílil, investoval jsem 8.149Kč do PPC kampaní v sítích AdWords a Sklik.
Po odečtení nákladů to pak na mém účtě vypadá následovně.
Výsledky za prosinec 2013
AdSense: 5957Kč
Affiliate: 48394Kč
PR články: 1300Kč
Odkazy: 618Kč
Celkem: 56269Kč (růst o 6%)
Návštěvnost mých projektů v prosinci
Jak jsem již nastínil výše, některé mé weby jsou nezávislé na vánocích a těží pouze z vysoké návštěvnosti na daná klíčová slova. Jelikož po Vánocích a v období dovolených nebylo mnoho uživatelů u Internetu, souhrnná návštěvnost všech mých projektů výrazně poklesla a zastavila se na hranici 49 087 návštěvníků.
Plány vs. skutečnost
Mým hlavním cílem bylo pokoření hranice 55.000Kč zisku. Tento cíl se mi podařilo těsně splnit, hlavně díky zapojení v mnoha provizních programech.
Prodej odkazů a PR článků byl v prosinci neslabší od sprna 2013.
Linkbuilding opět nic.
Plány pro prosinec
- dosáhnout hranice zisku 30.000 Kč
- dosáhnout souhrnu měsíční návštěvnosti 70 000
- dosáhnout zisku z AdSense ve výši 10.000 Kč
- díky affiliate webům dosáhnout 20.000 Kč zisku
- zapracovat na linkbuildingu
Prosinec, prokratinace, dovolená
V prosinci jsem zažil nejdelší období (od doby, kdy jsem OSVČ), kdy jsem nedělal téměř nic. Zhruba do poloviny prosince jsem se snažil na svých projektech ještě pracovat. Od té doby mě ale naplno pohltila předvánoční lenost, která skončila až včera večer (6.1.2014).
V této době jsem si plně odpočinul od práce, od Internetu a od počítače obecně. Díky tomu jsem si pěkně odpočinul, dostal jsem nové nápady a od dnešního dne jsem se opět s chutí pustil do práce.
Od ledna očekávám výrazný pokles v oblasti affilu. O to víc bych se chtěl ale věnovat budování nového obsahu, prodeji PR článků a odkazů na svých webech a také tomu proklatému linkbuildingu.
Navíc mi vypadl jeden provizí program, který mi generoval vyšší tisíce korun měsíčně a tak se v dalších měsících budu muset zaměřit na vyhledání programu nového.
Tak držte palce, ať se mi v Novém roce daří minimálně stejně tak dobře, jako v roce minulém :-).
Gratuluju k několikaměsíčnímu plnění tvých finančních plánů:) Je až s podivem, že to tak krásně roste. Asi se ti úročí mnohaměsíční práce s každým webem – za to klobouk dolů.
Jen drobnost k reportu – zkus oddělit vyšší peněžní řády mezerou (například 4521 versus 4 521) – při čtení se nebudou číslice opticky slívat a budou jednodušeji k přečtení.
Opět něco motivující. U mne zatím jede Adsense jako v prosinci, nemám žádné vánoční hity.Jen chci PayPerPosty nahradit affilem, nelíbí se mi posuny na trhu právě PayPerPost systémů.
Blahopřeju – ten affiliate je luxusní. Sleduješ nějak konverze z pohledu zdrojů návštěvnosti? Třeba poměr přirozená návštěvnost vs PPC.
paneZero, konverze se snažím sledovat a hlavním zdrojem jsou skutečně PPCčka. Já jsem totiž matlák na SEO a linkbuidling. Až tam zamakám a vzroste mi přirozená návštěvnost, to budou teprve krásná čísla :-)
Fantastický výsledky, gratuluju. Taková návratnost toho co vkládáš do PPC je impozantní a dlouho se o něco podobného snažím, ale nějak jsem to zatím nevychytal. Zkusím z tebe dostat nějaké to know how :-) , pokud neodpovíš, plně chápu, případně email, pokud nechceš veřejně.
Kolik kampaní spravuješ v PPC? Máš vytvořené a vytuněné landing pages, kam ten traffic směřuješ nebo klasické stránky s tlačítkem? Nemohl bys prozradit co ti nejvíce na stránce konvertuje a kde je podle tebe nejlepší umístění takového prvku? Jaké produkty propaguješ (móda, hubnutí, půjčky)?
Lukáši, díky :-)
Než jsem PPCčka alespoň trošku vychytal, trvalo mi to několik měsíců, kdy jsem byl v červených číslech. S těmi barvami tlačítek je to různé. Mám weby, kde mi konvertují tlačítka červená, oranžová, ale i zelená.
A nejde o to, že bych měl nějak extra vytuněné landing page. Stránek, kam mi návštěvníci padají mám totiž hned několik stovek. Spíš je to o tom, že tuším jak lidé hledají a jak se mohou případně chovat.
V PPC mám několik desítek kampaní na Skliku a na AdWords. Na stránce daného produktu mám vždy obrázek, krátký popis produktu (případně i s cenou) a velké call-to-action tlačítko směřující na web affiliate inzerenta.
Propaguji produkty z oblasti módy a zdraví. Na půjčky mám sice jeden web, ale vůbec jej nemonetizuju :-(
Pepo, velmi gratuluji! Já se pořád plácám jen v oblasti PPC, affil mně vůbec nejde :-( Navíc v prosinci, především ke konci měsíce, se při stejné návštěvnosti zisk z PPC rapidně propadl (řekněme až na 1/2). Tento trend trvá i začátkem ledna. Máte stejnou zkušenost nebo mé úpravy na webech byly špatným směrem?
Snuggy, já laboruji s affil weby neustále. Bohužel se případné změny provedené na webu projeví až po delší době. Je tak nutné se vždy obrnit určitou dávkou trpělivosti. U PPC záleží, na jaké zboží cílíte – z toho můžou plynout dílčí výkyvy.
Výborné výsledky. Sice nevím jak to s tím affilem děláš, ale gratuluji :)
Tomáši, samotnému je mi ten affil velkou záhadou :-)
Falešná skromnost, fuj. :)
André, máš pravdu. Jsem nejlepší a největší affilák v ČR a mám všechno pod palcem ;-)
Moc pěkné čísla. Jsem zvědav jak to posuneš dál. Jak koukám na graf tak návštěvnost stále mirně klesá. Budu držet palce, a´t to vyjde.
Ode mně také gratulace k pěkným číslům. Mám ale jednu otázku, máš PPC reklamu umístěnu na všech webech které počítáš v grafu návštěvnosti? Zajímalo by mě jaká návštěvnost je „potřeba“ k tvému zisku z PPC. Jak tak občas procházím statistiky které někteří z vás dávají na weby a koukám se na měsíční návštěvnost VS zisk z PPC pořád mi vrtá hlavou ten strašně nízký zisk. 50 až 60 tisíc návštěvníků je poměrně hodně a zisk 6 tisíc je zatraceně málo. Už jsem to viděl u několika lidí a vždy mně to dost zaráží, ale je trochu problém se dozvědět, kolik vlastně návštěvníků bylo opravdu monetizováno pomocí PPC, někdy je to trochu problém, protože na webu může být jak PPC, tak i affil, ale máš nějaký odhad, kolik návštěvníků ti udělá ten zisk z PPC?
Pepa psal, že za PPC utratil 8000,-. Vzhledem k ziskům předpokládám, že to bylo za vysoce konkurenční slova za vysoké PPC. Tímto nemyslím, že počet zakoupených návštěv byl nijak ohromný, naopak mě vrtá hlavou, jak krásný musí mít konverzní poměr
Asi jsi můj příspěvek nepochopil, mě nezajímá kolik Pepa zaplatil za PPC kampaně, ale jde mi o výdělek z PPC reklamy AdSense: 5957Kč ve vztahu k vysoké návštěvnosti. Zaplacená cena 8K za kampaň a z ní výdělek Affiliate: 48394Kč je perfektní (pokud je tedy celý výdělek z návštěvníků z PPC kampaně).
Snuggy, konverzní poměr není až tak skvělej, jak to na první pohled vypadá. V těch PPCčkách se snažím cílit na klíčová slova, která stojí řádově destíky haléřů. Už dávno neinzeruji slova, která stála 4 a více Kč.
Pepo, máš pravdu, že z PPC to jsou mizerná čísla. Ze statistik AdSensu mi to ukazuje, že za prosinec si reklamní bloky zobrazilo 184 tisíc návštěvníků. V tomhle světle ten příjem ve výši 5.800Kč není nic moc :-)
Musím na tech PPCčkách pořádně zamakat, ať to začně dělat balík :-D
Gratuluji, je vidět že získávání trafficu z PPC máš skutečně promakané. I když jsem se věnoval ladění skliku a adwords skoro dva roky na eshopu v poměrně málo konkurenčním oboru, cena konverze mi i při poměrně vysoké marži „sežrala“ skoro celý zisk. Ty zisky z adsense jsou ale poměrně nízké , ale ono záleži hodně ne na velikosti ale kvalitě trafficu. Příklad, mám dva weby, stejná niche, identický template, a jeden má RPM 7,80 euro a druhý 0,98 euro. přitom návštěvnost je podobná
Carlosi, ty PPCčka bych chtěl ještě poladit. Myslím si, že třeba v nadpisech a propagčních textech mám velké mezery. To se snad čase poddá… nebo si na toho někoho najmu :-D
Zisk z AdSense mě hodně trápí a souhlasím s Tebou, že se jedná o mizerná čísla. S rozložením reklam a grafikou jsem zkoušel již několikrát hýbat, na lepší čísla se ale ne a ne dostat. Teď ale zkouším ještě jeden hokus pokus. Tak ten snad dobře dopadne a od února příjmy z AdSense poskočí :-)
Já mám průměrné RPM u všech webů okolo 30Kč. U těch nejlepších pak 100 – 120Kč. Žádná sláva… musím tady ještě zamakat :-D
čo robíš s takým pravidelným mesačním ziskom, nejakoho ho investuješ, sporíš alebo iba užívaš života ?
Michale, koupil jsem byt, takže nemám šetřit z čeho… k tomu navíc užívám, jak píšeš, života :-) Od ledna se ale pokouším o vytvoření polštáře a zároveň se poohlížím po investičních příležitostech. Jelikož vím, že se stylem života „prvního máje, druhého nemáje“, bych to daleko nedotáhnul :-)
[…] vliv. Tento fakt je pekně vidět na přjmech z AdSense, které se mi po dlouhé době propadly … Přečíst celý článek » Zobrazit […]