V lednu 2014 se mi podařilo fakturovat za prodej PR článků částku 16.000Kč, v měsíci dalším pak 11.000Kč. I proto se mi zde na blogu i v emailu začaly množti dotazy, jak se mi daří prodávat PR články. Přináším Vám tedy seznam služeb, kde se mi s různou úspěšností daří prodávat články.

Na poli služeb zaměřených na prodej PR článků došlo v posledních třech měsících k několika změnám a trh ovládli silní online podnikatelé a marketéři. Služby začaly pracovat na svém rozvoji a přinášejí stále více novinek a vylepšení. Pojďme se tedy podívat na ty, které jsou dle mého soudu nejzdařilejší a na ty, kde se mi daří prodávat články.

Pokud nechcete číst o jednotlivých systémech, přejděte na konec článku, kde popisuji, jak prodávám články „volnonožcům“ a SEO agenturám.

Placla

Systém, který na přelomu koupil Michal Kubíček a Václav Bartoš, hned začal pracovat na několika změnách. Mezi ty nejzajímavější bezesporu patří služba VIP články, kdy jsou administrátory Placly vybrány určité weby splňující určitá kritéria a těmto webům jsou nabízeny poptávky, kde jsou vypláceny ceny od 1.000Kč do 5.000Kč za každý publikovaný článek. Dle dostupných informací, které Placla poskytla, se v systému nacházejí blogeři, kteří fakturují i více jak 25.000Kč jen za pouhou publikaci PR článků.
Po ručním schválení webu vám systém automaticky začne nabízet poptávky od inzerentů. Denně se mi pro každý z webů objevuje několik desítek článků, určitě tedy všem vstup do systému doporučuji.
Vstup do Placla zde

Copywriting

Tento systém je na trhu již delší dobu, v minulém týdnu (11. týden 2014) však došlo ke sloučení se systémy Paypost a Webpost. Pojekt Copywriting má pod svými bedry zkušený SEO specialista Jan Linhart a Otakar Pěnkava, který dva výše zmíněné systém dříve sám provozoval.
Zajímavostí systému je bezesporu možnost koupě již napsaných článků nebo seznam copywriterů, kteří zde své služby nabízejí za ceny od několika desítek korun. I z tohoto důvodu řadím službu Copywriting mezi své nové oblíbence a rozhodně jejich služby nejednou využiju.
Vstup na Copywriting zde

Kup článek

Systém, který založil Jan Kalianko, provozující mimo jiné i e-shop Světbot. Na začátku letošního roku i tento projekt koupil Michal Kubíček. Může to být jen můj subjektivní pocit, ale okamžiku prodeje se mi zdá, že službě pomalu dochází dech a poptávek zde moc nepadá. Můžete to být ale samozřejmě i nezajímavostí mnou nabízených webů, to si nechám rád v komentářích vyvrátit ;-)
Vstup na Kupčlánek zde

Linkmonitor

Službu, kterou původně provozoval Franta Szabó, zakoupil koncem loňského roku Petr Myšák, který Linkmonitor ihned redesignoval a přidal několik vylepšení, která mi v relativně krátké době zaplatily roční VIP členství. I proto jsem si VIP členství prodloužil i pro tento rok. Opět se mi ale, stejně jako v případě Kupčlánku zdá, že v systému aktuálně moc poptávek není a služby spíše stagnuje, než aby se dále rozvíjela, jak tomu je u konkurence.
Aktualizace 12.12.2016: Linkmonitor má nové majitele, kteří vstup do systému nyní nabízejí zdarma.
Vstup na Linkmonitor zde

Přímý prodej přes SEO agentury a Webtrh

A teď přejděme k mnou nejoblíbenějším variantám prodeje PR článků.

Mnohými zatracovaný Webtrh pro mě příležitostně bývá zdrojem zajímavého příjmu. V sekci poptávky obchodu a marketingu se denně objevuje několik zajímavých poptávek po napsání PR článku či po prodeji zpětného odkazu.
Jednou za čas si najdu chvilku, kdy si vyberu zajímavé poptávky a z poptávajících se snažím dostat emailový kontakt. Pokud email získám, pošlu dotyčnému seznam všech svých webů, na kterých nabízím možnost propagace. Nezřídka kdy se mi tak stane, že místo prodeje jednoho článku prodám hned článků více a navíc navážu spolupráci pro další prodeje článků.

Níže přikládám dokument, který posílám freelancerům a SEO agenturám (ve formátu *.xls a *.xlsx). Třeba se někomu z vás bude hodit ;-)

Vzor portfolia webů

Portfolio webů.xls (starší formát Excel)

Portfolio webů.xlsx (novější formát Excel)

Máte nějaké vlastní metody pro prodej PR článků? Napište mi je prosím do komentářů.