Možná jste si při editaci kategorií a štítků všimli pole Popis a nevědli jste, k čemu slouží. Pokud do tohoto pole napíšete vlastní text, můžete jej po drobné úpravě šablony zobrazit návštěvníkům vašich stránek jako úvodní text výpisu kategorií nebo štítků. Vytvoříte si tak přehledné vstupní stránky, které mohou generovat zajímavou návštěvnost.

Vytvoření rubriky WordPress

Při vytváření nové rubriky nebo štítku nezapomeňte přidat také vhodný popis

Jak pracuji se štítky a kategoriemi já?

Název: do tohoto pole vkládám klíčové slovo, které má nějakou hledanost

URL: volím co možná nejkratší URL, opět se sem snažím propašovat long tailový výraz, který má hledanost

Popis: do tohoto pole doporučuji dát, kromě samotného klíčového slova, také další spojení, která jsou v souvislosti s daným tématem hledána

Vytváříme unikátní popis štítku ve WordPressu

Vytváříme unikátní popis štítku ve WordPressu

Vytěžte z kategorií a štítků maximum!

V případě, kdy pro SEO používáte plugin od YOASTa, můžete ze štítků a kategorií vytěžit ještě více.

Nejprve si zkontrolujte v části SEO – Nadpisy & Meta data – Taxonomie, zda máte povolenou indexaci kategorií a štítků vyhledávači. Pokud ne, urychleně ji zapněte :).

Rovněž povolte volbu Yoast SEO Meta Box, tedy volbu, která vám umožní definovat si vlastní titles a meta description.

Povolení indexace SEO YOAST

Povolení indexace SEO YOAST

Následně přejděte k editaci konkrétního tagu nebo kategorie, kde se vám nově objevilo pole YOAST SEO.

V této časti se snažím vymazlit detaily co možná nejvíce. Pokud to uděláte také, uvidíte, že se vám vyhledávače za tuto snahou odmění růstem návštěvnosti :).

YOAST popis štítku

YOAST popis štítku

Věnujte novým vstupním stránkám trošku péče

Poslední verze WordPressu už naštěstí umožňují do popisů tagů přidávat HTML kód a obrázky. Snadno si tak můžete tyto stránky nastylovat.

Já u některých stránek používám obrázky, hodnocení pomocí hvězdiček a sociální záložky.

Výsledná stránka pak vypadá následovně.

Upravené zobrazování štítků ve WordPressu

Upravené zobrazování štítků ve WordPressu

Co dělat, když se popis na webu nezobrazuje?

Může se vám stát, že používaná šablona nebude zobrazovat popisy kategorií a štítků, které jste pracně vytvořili. Toto lze snadno napravit a to přidáním níže uvedeného kódu do souboru archive.php (či odpovídajícího, kterým vaše šablona zobrazuje výpis kategorií a štítků) a to hned mezi nadpis a výpis příspěvků.

< ?php echo category_description(); ? > * více najdete zde

* při kopírování smažte mezeru mezi první a poslední závorkou a otazníkem

Soubor můžete editovat buď editací souboru v PC nebo přes rozhraní WordPressu: Vzhled > Editor > archive.php

Závěr

Často na něterých WordPress webech vidím (tento můj blog je toho zářným příkladem), jak pouze zobrazují strohé výpisy kategorií a článků. Proč si tedy nedat práci a neoptimalizovat vstupní stránky pro vyhledávače?

Na jednom magazínu mám i díky výše uvedeným úpravám štítků a kategorií 84 unikátních vstupních stránek, které generují tuto návštěvnost.

Návštěvnost kategorií a štítků jako vstupních stránek

Návštěvnost kategorií a štítků jako vstupních stránek

A co vy, používáte popisy tagů a kategorií?