V mém předchozím příspěvku o Bounce rate mi Zbyněk napsal, ať si dám bacha na zkreslené statistiky vyhledávání, které dělá referral spam. Jelikož na tento problém používám již delší dobu jeden parádní nástroj, který je navíc zdarma, představím vám jej v následujícím článku o něco podrobněji.

Určitě si mnozí z vás při procházení dat z Google Analytics všimli, že se mezi odkazujícími stránkami začaly objevovat prapodivné domény, které často ani neexistují a pokud ano, naleznete na nich nekvalitní obsah.

Zkreslené statistiky Google Analytics

Statistiky odkazujících domén v Google Analytics plné bordela

Na některých mých webech bylo odkazujících spam webů tolik, že mi to dost brutálně zkreslovalo statistiky pro vyhodnocování.

Představa, že bych dělal klientskou práci z pohledu SEO, asi bych se z ručního třídění výsledků zbláznil.

Začal jsem proto hledat nástroj, který by mi statistiky hledanosti v Google Analytics očistil. Našel jsem český „nástroj“ od Marka Leciána – Spam filter.

Jak spamfilter používat?

Na úvodní stránce kliknete na tlačítko start – vyskočí vám okno pro přihlášení k Google Analytics, což proveďte.

Následně zvolíte účet v GA, ve kterém chcete filtry nasadit. Následně můžete vybrat buď všechny nebo jen jednotlivé weby, na které chcete filtry aplikovat.

Filtry referral spam

Filtry referrer spam

Celý proces dokončíte kliknutím na tlačítko Vytvořit a aplikovat filtry. Aplikace postupně projde všechny vámi vybrané weby a nastaví na nich potřebné filtry.

Vy se tak opět můžete těšit na „čisté“ statistky hledanosti :).