Magazín máme v běhu, postupně jsou publikovány texty, přidávány obrázky, roste návštěvnost. Na různých místech vídáme zkazky, jak je dobré mít sdílený obsah na všech možných sociálních sítích. Pojďme se tedy podívat, jak snadno umožnit návštěvníkům vašich stránek sdílet váš kvalitní obsah.

Podle expertů na SEO, je sdílení na sociálních sítích jeden z klíčových SEO faktorů.

Mnozí využívají záložek pro sdílení jako nástroj pro zvyšování návštěvnosti ze sociálních sítí, jiní mají na webu tlačítka Facebooku a Twitteru, jen protože se jedná o trend a někde slyšeli, že by je na webu měl mít.

Myslím si, že všechny tři uvedené skupiny mají pravdu a „socek“ se tak v různých podobách snažím využívat na všech svých webech, i když v trošku jiném, než klasickém formátu.

Co mi vždy vadilo na nativních sociálních tlačítkách?

  1. Pomalé načítání
  2. Různorodý grafický vzhled
  3. Problematičtější vkládání na weby
  4. Nemožnost vkládat vlastní popisky sítí
  5. Nemožnost uceleně sledovat počty sdílení u všech stránek

Po různých zkoušeních free pluginů, mi byl Lukášem Dubinou doporučen plugin Easy Social Share Buttons. 19 dolarů mi nepřišla přemrštěná cena, plugin jsem proto koupil.

Rychlost načítání tlačítek

Rychlost, další ze SEO faktorů, o kterém mluví nejeden SEO guru. Čistě hypoteticky, i kdyby rychlost načítání webu neměla vliv na SEO, jistě má vliv na návštěvníky a jejich „trpělivost“. Nikdo prostě nechce čekat na pomalu se načítající web.

Nejednou se mi stalo, že byl některý z mých webů již celý načten a čekalo se na načtení sociálních tlačítek, nejčastěji to facebookové.

S použitím tohoto pluginu tato nutnost odpadá. Plugin používá vlastní vzhled tlačítek a načítání webu tak není zpomalováno.

Široké možnosti nastavení vzhledu tlačítek

Plugin Easy social share umožňuje volit ze 48 různých vzhledů tlačítek. S každou větší aktualizací pluginu navíc přibývají další motivy.

Pokud změníte vzhled v pluginu, ihned se projeví na všech tlačítkách, která máte různě vložená na webu (výjimkou jsou tlačítka vložená přes shortcode, kde můžete mít natvrdo nastaven jiný vzhled).

Sociální tlačítka Easy Social Share

Ukázka sociálních tlačítek Easy Social Share

U každého ze zvolených motivů si navíc můžete zvolit, zda do daného tlačítka přidáte vlastní text vyzývající návštěvníky ke sdílení, můžete zobrazit čísla sdílení pro každou síť zvlášť, i součet sdílení ze všech sítí dohromady (jako mám já na jednom z mých nejúspěšnějších článků, viz. níže).

Celkový počet sdílení na všech sítích

Celkový počet sdílení na všech sítích

Při zobrazování záložek se nemusíte omezovat jen a pouze na pozice nad a pod článkem, ale můžete využít také různě plovoucích tlačítek, které se budou zobrazovat v hlavičce, patičce či po straně webu.

Pokud nechcete v některém příspěvku globálně povolené záložky použít, můžete je v konkrétním příspěvku jednoduchým kliknutím zakázat.

Perfektní, a v dnešní době téměř nezbytná vlastnost: responzivita. I na toto je plugin Easy Social Share připraven.

Sám s výbornými výsledky používám plovoucí sociální záložky umístěné na spodní hraně obrazovky mobilního telefonu.

Snadno si zde totiž nastavíte odlišný vzhled záložek pro mobily i pro počítače – žádné přetékání a nepřehlednost prvků.

Můžete nechat na pluginu, aby sociální tlačítka přidával automaticky na požadované místo, případně můžete vkládat sociální záložky na vámi vybraná místa a to s pomocí shortcodu.

Shortcode navíc nabízí přehledný editor, kde si naklikáte požadované vlastnosti tlačítek a práci s ním zvládne opravdu každý.

Vlastní popisky sítí

Výzva k akci. Tolik omílaná věta používaná jak affiláky, tak i tvůrci bannerů. Všichni se snaží do článků dát super konvertující tlačítka s popisky „Do obchodu“, „Chci koupit“, „Ukaž mi cenu“, pod článek ale prdnou nativní sociální tlačítka.

Jasně, každý kdo dnes sedí u počítače snad ví, co to malé namodralé tlačítko dělá.

Proč ale návštěvníkovi nezobrazit vzhledově upravené tlačítko, které jej navíc bude nabádat k prokliku? Sám jsem testoval použití tlačítek s popisem a bez popisu a nárůst v počtu prokliků je více, než patrný.

Trackování počtu sdílení

Jedna z pravděpodobně nejzajímavějších vlastností pluginu je možnost trackování (měření) počtu sdílení napříč sociálními sítěmi.

Pohodlně a na jednom místě tak zjistíte, které vaše články jsou nejčastěji sdílené a které sociální sítě nejsou na vašem webu používané vůbec a nikdo na ně nekliká.

Vše si můžete filtrovat po měsících, dnech, podle článků…

Přehledně navíc vidíte, zda vám více klikají uživatelé na mobilních telefonech, na počítačích a noteboocích, či zda návštěvníci vašeho webu k prokliku používají sociální záložky nad článkem či pod článkem.

Počet sdílení na sociálních sítích

Počet sdílení na sociálních sítích

Pokud tak máte navštěvovaný web a sledování počtu sdílení si zapnete, můžete porovnávat různé grafické podoby tlačítek, hrát si s jejich umístěním, … a vcelku rychle dostanete zpětnou vazbu s velmi přesnými výsledky počtu sdílení.

Celkový počet sdílení

Celkový počet sdílení

Na grafu uvedeném výše vidíte přehled kliků na sociální tlačítka za poslední měsíc. V tabulce je pak uveden souhrn všech kliků za prvních osm měsíců v roce. Na číslech je hezky vidět, jak s rostoucím počtem přidávaných článků (a návštěvností) roste počet sdílení na sociálních sítích.

Výhody pluginu Easy Social Share

  • 48 motivů vzhledu tlačítek
  • možnost vkládání vlastních popisků sítí
  • možnost zobrazení počtu sdílení v uceleném přehledu
  • nemá vliv na rychlost načítání webu

Vyzkoušet plugin Easy Social Share

Závěr a hodnocení

S pluginem Easy Social Share jsem nadmíru spokojen. Jakmile jsem si jej nastavil k obrazu svému a přišel na kouzlo měření počtu sdílení, ihned jsem začal testovat různá umístění a vzhledy.

Postupem času jsem tak dospěl ke zhruba finální podobně, kterou na webu prozatím nechám.

Hlavně díky měření počtu sdílení jsem přišel na to, že u magazínu zabývajícího se módou nemá cenu používat tlačítka Twitteru, ale naopak zde k mému velkému překvapení lidé hojně používají tlačítka pro tisk a pro odeslání článku e-mailem.

Na každém webu budou samozřejmě statistiky využívání různých sociálních sítě jiné, proto vidím možnost měřit prokliky, jako zcela zásadní, stěžejní a nezbytnou pro každého, kdo to s tvorbou magazínu myslí vážně :).

A co vy, máte vyzkoušená nějaká zaručená místa a popisky tlačítek, která skutečně konvertují?


Předchozí díly seriálu