Po slabém červenci přišel ještě slabší srpen. Jak jistě všichni z vás zaregistrovali, Seznam udělal koncem července změny v robotovi řadícím výsledky hledání. Tato neblahá změna se výrazně dotkla i mých webů, kdy jednomu z nich dkonce poklesla na méně než polovinu.

Zajímavé přitom je, že ani na jednom svém webu neprovádím linkbuilding (a to je možná ten problém) a na všech webech probíhá pravidelné přidávání příspěvků. Nejedná se tedy o žádné rychlokvašky, ale zajeté a mnohastránkové weby. Většina z nich je navíc stará několik let.

Na celé situaci je nejhorší fakt, že se před moje weby začal dostávat vysloveně šrot, který nabízí nerelevantní obsah. Ale beru to s nadhledem, je to problém Seznamu, respektive jejich robota, který se rozhodl nabízet stránky, které často absolutně nesouvisí s hledanými výrazy hledajících. To, že se v indexu pak zobrazují na „dobrých“ místech stránky s výpisem článků (kategorie), snad ani komentovat nebudu.

Celá situace mi ukázala, že je nutné nevěšet hlavu a dál pracovat na svých webech a třeba jednou budou zase zpátky :-D

Výdaje a zisky spojené s affiliate marketingem

V srpnu jsem do PPC kampaní nainvestoval 4.810 Kč, jejichž investice mi přinesla 19.817 Kč příjmu. Po odečtení nákladů to vychází na pěkných 15.007 Kč zisku jen z affiliate.

Zisky z AdSense

I „díky“ úpravám ve vyhledávání Seznamu došlo k pádu mých příjmů z AdSense, které poklesly o 46%. Což je sice pořádný pokles příjmů, naštěstí ale na AdSense nedělám stotisíce korun, takže to až tolik nebolí :-D

Každopádně jsem se rozhodl s touto položkou svých příjmů pořádně zahýbat a připravuji nový projekt, který by mi s tím měl výrazně pomoci. Více nastíním na konci tohoto příspěvku.

Po odečtení všech nákladů vypadalo moje konto takto.

Výsledky srpen 2014

AdSense + Sklik 5.181 Kč
Affiliate: 15.007 Kč
PR články: 1.740 Kč
Odkazy: 0 Kč

Celkem: 21.928 Kč (pokles o 20%)

Návštěvnost webů v srpnu

Co jsem zmínil v odstavcích výše, teď ukáži v grafu. Celková návštěvnost mých projektů poklesla o 32% (48 612 návštěv / měsíc).

Návštevnost srpen 2014

Návštevnost srpen 2014

Co mám v plánu v nadcházejících měsících v plánu?

Každého z vás jistě po přečtení nadcházejících řádek napadlo, jestli to nechci všechno zabalit a nechci se radši věnovat něčemu stabilnějšímu, než je podnikání ve vodách Internetu.

Nevzdávám to a v nadcházejících měsících plánuji dopracování jednoho svého retail affil webu a také se chci konečně pustit do tvorby svého prvního zahraničního webu.

Postupně získávám informace o tom, jak zahraniční web vystavět a jakým tématům se na něm věnovat. Jelikož vím, že mnoho z vás s podobnou myšlenkou také koketuje, začnu na těchto stránkách publikovat seriál o tvorbě zahraničního webu a o krocích, které při jeho tvorbě podstupuji já a čeho byste se měli sami vyvarovat, abyste případně neopakovali moje chyby.

Takže nebojte se, od dalších měsíců bude na mém blogu co číst :-).

Vím, že mnoho z vás čte můj blog, aby měli motivaci pro své počínání, a také vím, že nikoho nezajímá moje současná cesta, kdy se bárka pomalu ale jistě potápí. Nebojte se ale, já jí potopit kompletně nenechám ;-).