K sepsání tohoto článku mě přiměl komentář jednoho z návštěvníků mého blogu, který mi pod mojí recenzi Affilboxu napsal, že Affilbox recenzuje ten pravý „affiliate manažer“, člověk, který stojí za pádem affiliate programu Trikátoru.

Pokusil jsem se dotyčnému napsat vcelku obsáhlý e-mail, kde jsem se mu pokusil vysvětlit, jak se věci mají, ale bohužel dotyčný si za svým názorem stál tak pevně, že radši v komentáři zadal smyšlenou e-mailovou adresu…

Rozhodl jsem se proto sepsat tento článek veřejně a ukázat v něm, že Trikátor rozhodně není mrtvým affiliate programem, ba naopak. Vše na konci článku dokáži čísly.

Franta Szabó a mé začátky s tričkovým affiliatem

Pamatuji si dobu v roce 2012, kdy Franta Szabó představil affiliate program Trikátor.cz, kde ukázal, jak s do té doby pro mě hloupým odvětvím triček s potisky, dokázal kouzla a vydělal okolo 7.500 Kč za měsíc. Skutečně si pamatuji, jak jsem si říkal, kéž bych vydělával díky affilu alespoň 2.000 Kč ke svému stálému platu, to bych se měl jak prase v žitě :D.

Franta se nakonec rozhodl sepsat seriál o tom, jak se mu na tyto zisky podařilo dostat, což přilákalo obrovské množství affiláků (mě nevyjímaje).

Doba plynula a o dva roky později firmu Trikátor majitelé prodali, Franta skončil s manažerstvím a já jsem byl novými majiteli kontaktován na doporučení od Tomáše Ponera (Tome, díky :)), a rovnou mi bylo nabídnuto správcovství affiliate programu.

V té době jsem již dlouhodobě patřil mezi nejlepší affiláky programu, takže jsem se jejich rozhodnutí oslovit mě ani nedivil :D :D :D

Víte, že: jsme v nejlepším měsíci vyplatili partnerům přes 88.000 Kč na provizích?

Technické problémy

Vše šlo jak na drátkách až bohužel do letošního roku, kdy došlo hned k několika nepříjemným situacím, které zapřičinily pokles obratů z affiliate marketingu.

Jednak došlo k další výměně v managementu firmy, dále skončila jedna z klíčových pracovnic, na které stála valná většina práce Trikátoru (mimo jiné i výplaty provizí), do toho přišly problémy s pomalým načítáním skriptu Affilboxu, což zpomalovalo načítání obrázků (vyřešeno uložením skriptu na stejný server, na kterém běží e-shop), a vše bylo dovršeno problémy způsobené přechodem Affilboxu na HTTPS.

Stručně a jasně řečeno, co mohlo, to se v letošním roce pokazilo a tak se nevidím, že za vše může ten bambula co si doma ve sklepě u rodičů píše blog :).

Naštěstí se nám vše podařilo vyřešit ještě před nejdůležitějším obdobím v roce – druhé polovině roku a před Vánoci. V posledních měsících je tak nárůst konverzí partnerů více, než patrný.

To jsem si fakt vydělal čtvrt milionu na tričkách?

Abych tu neustále nechodil okolo horké kaše a konečně ukázal to, kvůli čemu tady všichni jste. Mé příjmy z affiliate programu Trikátoru.

Do programu jsem se registroval v polovině července 2012, první konverze přišly až o dva měsíce později.

Následoval postupný nárůst, až jsem se v prosinci 2012 dostal na více, jak 2.500 Kč a již tehdy se mi podařilo překonat vysněnou metu 2.000 Kč/měsíc :).

Doba pokročila, jsme o 4 roky dále a mé zisky z Trikátoru se nezastavily, sice se různě v čase mění a to jak díky trendům (Viral Brothers, Fofola, Zeman), tak i kvůli různým plonkovým obdobím, kdy prostě trička jedou méně (zejména jarní měsíce), ale stále mi to nějaký ten pasivní příjem generuje :).

Celková provize v affiliate programu Trikátor.cz

Celková provize v affiliate programu Trikátor.cz

Jak je z tohoto screen vidět, za 52 měsíců, které Trikátor propaguji, jsem od svého zapojení do programu až do listopadu 2016 utržil 256.712 Kč, s průměrnou měsíční výplatou oscilující okolo 5.000 Kč měsíčně. A to mi přijde na program, který podle jednoho affiláka nefunguje a který jsem já svojí přítomností pohřbil, jako docela slušný výsledek :). A navíc, bavíme se o průměrné částce, kterou mi tento program generuje již po celé 4 roky!

Jasně, někomu, kdo točí finance, hubnutí nebo dovolené může 5.000 Kč jako směšná částka, je nutné si ale uvědomit, že se bavíte o programu, kde se průměrná provize za jeden prodej pohybuje v řádech desetikorun a ne tisíců :).

A ještě přidám jeden screen za listopad, je na něm vidět, že rovnice Trikátor + affil = zajímavý příjem, je stále platná. V listopadu jsem si totiž jen u Trikátořího affilu vydělal něco málo přes 8.000 Kč.

Část provizí Trikátor, listopad 2016

Část provizí a celkový zisk za listopad 2016

Plánované novinky

Již v průběhu listopadu a prosince došlo či dojde hned k několika novinkám, které jak pevně věřím, ještě více pomohou s nárůstem konverzí.

Nový responzivní web
Asi všichni se shodneme, že nemít v dnešní době responzivní web, je ostuda :P. A obzvlášť, pokud jde web tak úzce zaměřený zejména na mladší část populace, která mobil či tablet v podstatě nedá z ruky. V prvních měsících nového roku připravuje přechod právě na responzivní verzi webu, což jak pevně doufáme, opět povede k navýšení kovenrzního poměru a tak i k růstu konverzí affiláků.

Doprodej triček ViralBrothers
Vedení firmy stále jedná o pokračování spolupráce s ViralBrothers. Vše mělo být spuštěné ještě v listopadu, teď to bohužel spíše vypadá na prosinec.

Jedno z akčních triček: tričko Nightwatch

Jedno z akčních triček: tričko Nightwatch

Každý týden tři nová akční trička
Již od začátku listopadu je v běhu novinka, kdy jdou do prodeje vždy 3 nové motivy triček, které jsou prodávány pouze 7 dní! Tato trička jsou věnována buď trendům nebo prodejním hitům (např. trička Přátelé, HIMYM, Gilmorova děvčata, …). Podle prvních výsledků se jedná a velmi úspěšnou akci, jejíž prodeje neustále rostou a překonávají letité prodejní stálice, jako jsou trička Suit.

Pokud tedy někdo vlastní databázi mailů nebo zajímavou skupinu na Facebooku, věřím, že právě přes tyto dva kanály může informováním o nových motivech získávat zajímavé provize.

Facebook skupina o affiliate Trikátoru
V tomto měsíci se mi podařilo získat přístupová ke skupině na Facebooku, která sloužila k informování partnerů o affiliate novinkách. Do skupiny budu dávat informace o nejprodávanějších motivech a o nadcházejících akcích, které partnerům pohohou s jejich propagací. Proto, pokud nás propagujete nebo propagovat chcetem přidejte se k nám do skupiny.

Závěr

Na výše uvedených řádcích jsem chtěl ukázat, že affilite program Trikátoru může dlouhodobě generovat zajímavé příjmy a vzhledem k plánovaným novinkám a rostoucím číslům v prodejnosti triček věřím, že růst bude ještě dále pokračovat.

Osobně vidím největší možnost na propagaci na sociálních sítích, kde se sdružuje cílová skupina, která má o vtipná trička s potiskem neustále zájem. A hlavně lze přes tyto kanály propagovat akční trička, které se prodávají sice jen velmi krátkou dobu, ale s o to větším objemem prodejů.