Napsal: Josef Kroupa 05. prosince 2012

Asi každý z nás sleduje návštěvnost svých projektů (ideálně přes Google Analytics) a ze získaných poznatků se snažíme vydolovat co nejvíce pro nás potřebných informací.

Ani nevím proč, ale vzhledem k tomu, že souběžně pracuji na dvou monitorech (rozlišení 1680×1050, 1900×1200), jsem předpokládal, že většina populace pracuje na monitorech s takto velkými rozlišeními.

Až jednou mi zavolal jeden z mých zákazníků, že mu něco nefunguje v prohlížeči Chrome při rozlišení 1366×768. V hlavě jsem si řekl, co to je za exotické rozlišení?

Až pak mi to došlo, většina lidí kouká na Internet buď  v práci, kde ne každý pracuje na nejnovějším monitoru, případně používá notebook, kde je dnes standard rozlišení právě 1366×768 px.

Na základě těchto zjištění jsem nelenil a zavítal jsem do Google Analytics do sekcí:  Přehled – Technologie – Prohlížení a operační systém – Rozlišení obrazovky.

Projel jsem si statistiky u několika svých stránek a zjistil jsem, že rozlišení 1366×768 jasně dominuje u valné většiny mých webů. Následované rozlišeními 1280×1024, 1024×768. Každé ze zmíněných rozlišení má přitom přístupy v řádech desítek procent, tedy žádné zanedbatelné počty návštěvníků.

Na svém monitoru jsem si tedy nastavil rozlišení 1024×768 a následně si prohlédl několik svých webů. Téměř okamžitě mi začaly docházet souvislosti se špatnou proklikovostí některých reklamních bloků. Na některých stránkách jsem měl reklamy vpravo od obsahu, který ale uživatelé viděli vesměs celý a neměli tak důvod pro používání spodního posuvníku. Je samozřejmě otázkou, zda někteří uživatelé vůbec o možnosti posunu prohlížeče do stran vědí…

Nedostatky na těch kterých stránkách jsem upravil a od té doby se snažím mít obsah webu maximálně široký 1024 pixelů a to včetně reklam!

Změnou v rozložení stránek se mi zvýšila i proklikovost jinak ne moc výkonných postranních reklamních bloků. Za tu chvilku práce mi to stálo…