»»Jak prodávám PR články aneb jak jsem díky jejich prodeji fakturoval 16.000Kč za měsíc

Jak prodávám PR články aneb jak jsem díky jejich prodeji fakturoval 16.000Kč za měsíc

Napsal: Josef Kroupa 20. března 2014

V lednu 2014 se mi podařilo fakturovat za prodej PR článků částku 16.000Kč, v měsíci dalším pak 11.000Kč. I proto se mi zde na blogu i v emailu začaly množti dotazy, jak se mi daří prodávat PR články. Přináším Vám tedy seznam služeb, kde se mi s různou úspěšností daří prodávat články.

Na poli služeb zaměřených na prodej PR článků došlo v posledních třech měsících k několika změnám a trh ovládli silní online podnikatelé a marketéři. Služby začaly pracovat na svém rozvoji a přinášejí stále více novinek a vylepšení. Pojďme se tedy podívat na ty, které jsou dle mého soudu nejzdařilejší a na ty, kde se mi daří prodávat články.

Pokud nechcete číst o jednotlivých systémech, přejděte na konec článku, kde popisuji, jak prodávám články „volnonožcům“ a SEO agenturám.

Placla

Systém, který na přelomu koupil Michal Kubíček a Václav Bartoš, hned začal pracovat na několika změnách. Mezi ty nejzajímavější bezesporu patří služba VIP články, kdy jsou administrátory Placly vybrány určité weby splňující určitá kritéria a těmto webům jsou nabízeny poptávky, kde jsou vypláceny ceny od 1.000Kč do 5.000Kč za každý publikovaný článek. Dle dostupných informací, které Placla poskytla, se v systému nacházejí blogeři, kteří fakturují i více jak 25.000Kč jen za pouhou publikaci PR článků.
Po ručním schválení webu vám systém automaticky začne nabízet poptávky od inzerentů. Denně se mi pro každý z webů objevuje několik desítek článků, určitě tedy všem vstup do systému doporučuji.
Vstup do Placla zde

Copywriting

Tento systém je na trhu již delší dobu, v minulém týdnu (11. týden 2014) však došlo ke sloučení se systémy Paypost a Webpost. Pojekt Copywriting má pod svými bedry zkušený SEO specialista Jan Linhart a Otakar Pěnkava, který dva výše zmíněné systém dříve sám provozoval.
Zajímavostí systému je bezesporu možnost koupě již napsaných článků nebo seznam copywriterů, kteří zde své služby nabízejí za ceny od několika desítek korun. I z tohoto důvodu řadím službu Copywriting mezi své nové oblíbence a rozhodně jejich služby nejednou využiju.
Vstup na Copywriting zde

Kup článek

Systém, který založil Jan Kalianko, provozující mimo jiné i e-shop Světbot. Na začátku letošního roku i tento projekt koupil Michal Kubíček. Může to být jen můj subjektivní pocit, ale okamžiku prodeje se mi zdá, že službě pomalu dochází dech a poptávek zde moc nepadá. Můžete to být ale samozřejmě i nezajímavostí mnou nabízených webů, to si nechám rád v komentářích vyvrátit ;-)
Vstup na Kupčlánek zde

Linkmonitor

Službu, kterou původně provozoval Franta Szabó, zakoupil koncem loňského roku Petr Myšák, který Linkmonitor ihned redesignoval a přidal několik vylepšení, která mi v relativně krátké době zaplatily roční VIP členství. I proto jsem si VIP členství prodloužil i pro tento rok. Opět se mi ale, stejně jako v případě Kupčlánku zdá, že v systému aktuálně moc poptávek není a služby spíše stagnuje, než aby se dále rozvíjela, jak tomu je u konkurence.
Aktualizace 12.12.2016: Linkmonitor má nové majitele, kteří vstup do systému nyní nabízejí zdarma.
Vstup na Linkmonitor zde

Přímý prodej přes SEO agentury a Webtrh

A teď přejděme k mnou nejoblíbenějším variantám prodeje PR článků.

Mnohými zatracovaný Webtrh pro mě příležitostně bývá zdrojem zajímavého příjmu. V sekci poptávky obchodu a marketingu se denně objevuje několik zajímavých poptávek po napsání PR článku či po prodeji zpětného odkazu.
Jednou za čas si najdu chvilku, kdy si vyberu zajímavé poptávky a z poptávajících se snažím dostat emailový kontakt. Pokud email získám, pošlu dotyčnému seznam všech svých webů, na kterých nabízím možnost propagace. Nezřídka kdy se mi tak stane, že místo prodeje jednoho článku prodám hned článků více a navíc navážu spolupráci pro další prodeje článků.

Níže přikládám dokument, který posílám freelancerům a SEO agenturám (ve formátu *.xls a *.xlsx). Třeba se někomu z vás bude hodit ;-)

Vzor portfolia webů

Portfolio webů.xls (starší formát Excel)

Portfolio webů.xlsx (novější formát Excel)

Máte nějaké vlastní metody pro prodej PR článků? Napište mi je prosím do komentářů.

2016-12-12T07:27:12+00:00Březen 20th, 2014|Monetizace projektů|43 komentářů

43 komentářů

  1. LukasP 20.3.2014 at 12.20 - Reply

    Pepo kolik si průměrně účtuješ za PR článek?

    • josem 20.3.2014 at 12.23 - Reply

      Lukáši, průměrně okolo 350Kč. Je to ale kvůli několika webům, které až tak kvalitní nejsou a dražší články bych tam pravděpodobně neprodal. Pak mám i weby, kde se mi trvale daří prodaávat články draží, než 400-500Kč.

  2. Radek P. 20.3.2014 at 12.51 - Reply

    Asi koukám na jinou Placlu nebo máš jiné rozhraní. Prozraď mi prosím, jakým způsobem uvidím u svých webů tématické nabídky? Zatím tam mám dva obsahově rozdílné weby. Poptávky u nich zobrazené jsou absolutně mimo zaměření a pro oba úplně stejné. Budu to muset příležitostně probrat s Michalem

    • josem 20.3.2014 at 13.02 - Reply

      Radku, máš pravdu, jsem dneska nějakej poblouzněnnej z toho slunčného počasí. V Placle se mi také u mých webů zobrazují všechny články zadané v systému…

      Díky za upozornění – chybu jsem napravil :-)

      • Radek P. 20.3.2014 at 13.08 - Reply

        Tohle by chtělo pořešit. Placle kategorie chybí jako sůl.

        • LukasP 20.3.2014 at 15.00 - Reply

          Dříve jsem byl razantně pro kategorizaci webů na placla.cz, několikrát jsem o tom psal i na svém blogu. Jenže pak přišel kupclanek.cz a uvědomil jsem si, že právě styl poptávek jaký je na placla.cz z něj dělá jedničku na trhu. Je to velmi nepraktické pro inzerenty, nýbrž pro publishery je to ideální způsob jak si říct o nějaké peníze navíc nebo dokonce nabídnout to, co by při kategorizaci ani nabídnout nemohl. Kdyby byla kategorizace a třeba i možnost volit výši PR/SR, tak by podle mě spadly tržby i o několik desítek Kč.

          • josem 20.3.2014 at 15.03

            Lukáši, máš pravdu, že to mi třeba u Kupčlánek hodně vadí, že tam jsou relevantní poptávky po článcích, na které nemůžu reagovat. V opačném případě by se mi příjmy z prodeje PR článků jistě zvedly.

          • Radek P. 20.3.2014 at 17.56

            Zajímavé. Takhle jsem nad tím neuvažoval. Je fakt, že tam může být něco „skrytého“ a pak zbytečně odtékají peníze.
            Možná by teda nebylo špatné, kdyby existovala kategorizace + možnost prohlédnout i ostatní nabídky. Jsou situace, kdy chci jen rychle něco zaplácnout, pak se podívám na select a pokud mám čas, nebo chci opravdu něco najít, podívám se na celou nabídku

        • LukasP 20.3.2014 at 15.28 - Reply

          desítek %, Kč by asi tak nebolelo :-D

  3. Michal 20.3.2014 at 14.37 - Reply

    Opět přínosný článek. Mám dotaz k těm agenturám – prostě jsi jim nadrzo poslal mailem nabídku s portfoliem webů nebo tě samy agentury oslovily nebo jsi jim nejdříve nějak zavolal s nabídkou a pak anvázal spolupráci? A nebo je v tom Jan Tleskač?

    • josem 20.3.2014 at 14.41 - Reply

      Michale, ano, udělal jsem to přesně tak, jak jsi napsal. Vybral jsem si agentury a poslal jsem jim do mailu portfolio svých webů. Jasně, někdo by to mohl nazvat spamem, já to beru jako nabídku spolupráce ;-)

      • Michal 20.3.2014 at 14.44 - Reply

        Super. Na „spam“ mám stejný názor :-) Kdy můžeme očekávat článek na téma „PPC“? Sliboval jsi jej už několikrát! :-) Pokud jej sepíše, tak tvá karma vzroste do úžasných výšin, slibuji!

        • josem 20.3.2014 at 14.45 - Reply

          A myslíš, že musím na své karmě zapracovat? Asi jo, něco zkusím připravit :-D

  4. Tomas 20.3.2014 at 16.04 - Reply

    Ted jsi dal nekomu navod, jak celkem snadno ziskat seznam tvych webu :-)

    • josem 20.3.2014 at 16.59 - Reply

      Tomáši, většinu webů, na kterých prodávám články zmiňuji v různých svých příspěvcích zde na blogu. Jedná se tedy o veřejné tajemství ;-)

  5. Jirka 20.3.2014 at 18.25 - Reply

    Taky mám na Placla několik webů, ale nějak se nedovedu přehoupnout přes dvě stovky v průměru. Po Novém roce mi ni klesli příjmy, ale stouply na kupclanek ;)
    Nejraději prodávám přímo inzerentům, přes agentury nerad. Radši se domluvím přímo, vyjde nám to oběma lépe cenově.

    • josem 21.3.2014 at 10.15 - Reply

      U agentur se mi líbí hlavně to, že nemusím komunikovat s více subjekty najednou a také je mnohem jednodušší fakturace. Daní za to jsou samozřejmě nižší ceny za publikaci článků.

  6. Michal Kubicek 20.3.2014 at 19.42 - Reply

    Prima clanek.

    Kupclanek: od zacatku roku udelal obrat asi jako za minuleho roku delal jedno pololeti. Fakt je, ze trochu stagnujeme s pridavanim sluzeb, duvodem je priprava zcela nove verze a koncepce.

    Placla: rekord je tm zatim clanek za 8000,- pro blogera. Kategorizace se nechysta a u beznych poptavek nebude. S tematem webu (a dalsimi faktory jako mavatevnost, kvalita obsahu atd) pracujeme u zminovanych VIP poptavek. Tam to ma smysl. Novinkou, ktera muze zajimave zvysit prijem jsou nyni tzv. extra-sluzby, kde je mozno nabidnout inzerentum ze strany blogera neco navic…

    • josem 21.3.2014 at 10.14 - Reply

      Michale, díky za upřesnění. Jak jsem psal již v článku, nebyla to z mé strany ataka vůči službě Kupčlánek, jen jakési postesknutí, že se mi tam nedaří tak, jako dříve :-)

      8.000,- za jeden článek, to už bych si nechal líbit :-D

  7. Jan Potůček 20.3.2014 at 21.37 - Reply

    A my děkujeme za zaslání nabídky, určitě ji využijeme :)

  8. Miskin 20.3.2014 at 23.50 - Reply

    Jen dotazek, mozna si to nekde psal. Clanky si pises sam, nebo je pro tebe nekdo pise?

    • josem 21.3.2014 at 7.55 - Reply

      Miskine, články si nechávám psát a publikovat.

      • Miškin 21.3.2014 at 14.02 - Reply

        Dík za info. Taky jsem takto provozoval pár magazínů. Ale tím že jsem hledal poptávky a pak posílal zadání a nechával napsat a vložit, moc se mi to nevyplácelo… Proto jsem se ptal.

        • Miškin 21.3.2014 at 14.06 - Reply

          Ještě dodám že jsem se snažil jít cestou 2+1 – tedy jeden placený na 2 nekomerční články.

          • josem 24.3.2014 at 7.08

            Miškine, já to rozložení mám cca 5+1. Někdy trošku více, někdy méně. Máš pravdu, že u některých magazínů to spíš dotuju. Ale vše beru jako investici do budoucna, kdy očekávám, že magazíny budou naberou nějakou váhu u vyhledávačů, nějaké ranky, … A pak se vše zlomí a potečou už jen peníze ;-)

  9. ripcurl 21.3.2014 at 9.08 - Reply

    Já teď zkouším PlaCla, ale nějak dlouho jim trvá schválení jednoho jediného webu. :-(

    • josem 21.3.2014 at 10.11 - Reply

      Ripcurle, já bych jim dal trochu času. Myslím si, že mají ve frontě k posouzení hodně webů. Já sám jsem jich tam v posledních několika dnech taky pár dal. Na tom schvalování v Placle je pak pěkně vidět, že si s ním dají opravdu záležet. Pokud mi nějaký web zamítli, je v systému zdůvodněno, proč tomu tak je a dokonce mi radí i jaké kroky podniknout k nápravě… Už žádné nesmyslné lpění na Alexa ratingu, ale na tom, aby weby vložené v systému měly pro inzerenty nějakou hodnotu.

  10. Lukas 21.3.2014 at 16.47 - Reply

    Máš nějaký limit kolik prodáš PR článků na jeden web za měsíc?

  11. Jenda 24.3.2014 at 1.07 - Reply

    Super článek, díky moc :)

    Jak si nastavuješ tu cenu? Podle ranků? Návštěvnosti? Tématu? Vždycky se bojím, že si řeknu málo nebo naopak hodně :)

    • josem 24.3.2014 at 7.04 - Reply

      Jendo, k ceně, za kterou dokážu články prodat, jsem dospěl postupně. Nejdříve jsem prodával články za 150Kč. Pak jsem se ale na NETsrazu bavil s několika lidmi, kteří mě přesvědčili, že prodávám pod cenou. Zkusil jsem si tedy ceny 1-1,5x navýšit a začal jsem denně reagovat na poptávky na Webtrhu.
      Spousta webtržníků mě sice odmítla s tím, že je to cena příliš vysoká, ale zároveň jsem uskutečnil i několik zajímavých prodejů.
      Tím se mi podařilo vybudovat si kontakty na agentury a linkduildery, kteří nyní pravidelně objednávají další články.

      • josem 24.3.2014 at 7.05 - Reply

        Limit nemám. Snažím se ale, ale aby PR článků nebylo přespříliš. Když mám objednávku na hodně PR článků pro daný web, o to víc musím publikovat vlastních nekomerčních článků.

  12. Petr Malec 5.4.2014 at 20.36 - Reply

    Máš někde seznam agentur případně i přímo kontakty kde poslat nabídku?

    • josem 7.4.2014 at 8.51 - Reply

      Petře, seznam agentur nemám. Ale zkus dát do Googlu klíčová slova linkbuilding nebo SEO agentury a během chvíle máš seznam vlastní ;-)

  13. Martin 10.4.2014 at 19.53 - Reply

    Díky za tipy a peněžní motivaci. Systémy na svých starších a kvalitnějších magazínech určitě vyzkouším. :-)

  14. Tomáš Beck 16.4.2014 at 5.52 - Reply

    Ahoj. Dobrý a přínosný článek (pro mě tedy určitě). Mám dotaz. Mohl by ses mi prosím Tě podívat na moje stránky a říct mi jako zkušený v tomto směru, jestli mají nějakou šanci na získání umisťování PR článků? Pokud to tedy není ode mne drzost. Děkuji.

    • josem 16.4.2014 at 6.27 - Reply

      Tomáši, co jsem tak letmo koukal na Tvoje stránky, po grafické stránce stránky inzerenty asi moc lákat nebudou. Na druhou stranu vidím, že doména, na které wep provozuješ má historii od roku 2012, jak na Googlu, tak i na Seznamu máš zaindexovaných více jak 1000 stránek. A co je pro mnohé inzerenty neméně důležité (pro některé dokonce nejdůležitější), máš PRANK a SRANK. Vůbec bych se tak nebál články za částky 300-400Kč (včetně sepsání) nabízet. Ale budeš asi muset jít cestou přímého oslovení SEO agentur a linkbuilderů (jinak ceny budou nižší).
      Na Tvém webu bych Ti navíc doporučil umístit položku kontakt na nějaké viditelnějí místo a také bych do této sekce přidal kontaktní formulář. Hodně nabídek na publikaci článků mi chodí právě z tohoto zdroje :-)

  15. […] seznam služeb, kde se mi s různou úspěšností daří prodávat články. Na poli služeb … Přečíst celý článek » Zobrazit […]

  16. linkmonitor.cz 10.12.2016 at 20.51 - Reply

    Rád bych k tomuto supr srovnávacímu článku zaslal jednu informaci. Linkmonitor má nového majitele. Linkmonitor jsme udělali zdarma, tedy není nutné zakupovat VIP tarif pro majitelé inzertních ploch. Je to jako vánoční dárek a taky pro oživení celého systému. Za tři dny akce jsme aktivovali více jak 320 profilů na plnou verzi a je tak v nabídce více jak 2000 webových stránek. Minimálně na rok :-)

    • Josef Kroupa 12.12.2016 at 7.27 - Reply

      Děkuji za informaci, článek jsem doplnil. Přeji, ať se Vám daří :).

  17. Kuba Salek 19.1.2017 at 11.22 - Reply

    Zdravím všechny, toto je super web hodně mi pomohl ;) Chtěl jsem se zeptat, pokud začínám s copywritingem, kde je nejlepší začít. Zaměstnavatelé chtějí min jeden rok praxe :)

    • Josef Kroupa 21.1.2017 at 15.50 - Reply

      Kubo,
      díky moc za chválu :).

      Na Tvém místě bych si založil profil na http://www.copywriteri.cz/, dal si inzerát na Webtrh nebo reagoval na poptávky na EasyTasku a začal své služby veřejně nabízet. Klidně můžeš začít se zajímavou hodinou sazbou a jakmile budeš mít více zkušeností a referencí, můžeš své služby zdražit :).

      Sám, když hledám nové copywritery a přijde mi od nich úvodní mail, který mě něčím zaujme, ani žádné další reference nepotřebuji :).

      A pokud chceš zkusit psát pro mě, napiš mi mail a něco třeba vymyslíme ;).

  18. Petr Svoboda 1.12.2017 at 18.17 - Reply

    Prodávat články na webu a příspěvky na sociálních sítích můžete prodávat na Linketica.com . Dostávat za psaní na sociální sítě je novinka a kdo se rád „točí“ může zvládnout i Youtube.

Leave A Comment