Napsal: Josef Kroupa 20. prosince 2012

K tématu tohoto článku mě přiměla diskuze s lidmi na NET srazu v Belohradě, kde jsem prezentoval svůj záměr vybudovat magazín zaměřený na ženskou část populace. Kluci se vcelku jednoznačně shodli na tom, že dělat v dnešní době nový magazín nemá moc smysl. Mára Maťovka k tomu vtipně podotkl: “A vydělá ti to milión?“

Jasně, že nevydělá. Někdo tak snadno může nabít dojmu, že spouštět magazín prostě nemá v dnešní době smysl. Já stejného názoru nejsem. Jasně, když to půjde dobře, vytvořím navštěvovaný magazín, který bude mít stovky, možná i tisíce návštěvníků denně, zisky ale těžko překročí hranici 10.000,- měsíčně.

Navíc ve srovnání s MFA či jedno a více stránkovými affiliate stránkami je s magazínem fůra práce. I přes fakt, že si články chci nechat psát externě, bude magazín vyžadovat hodně mého času. Každý článek musím projít, najít k němu vhodné obrázky, vhodně jej nastylovat,… práce je tak s magazínem prostě hodně.
Samozřejmě nemusí být, ale pokud chcete, aby za něco stál, a na někoho jiného to delegovat v počátku nechcete, jiná možnost není.

A proč do toho tedy jdu, proč budu minimálně půl roku magazín dotovat vlastními prostředky a nevrhnu se na smysluplnější a výkonnější (ziskovější) projekty?

Můj cíl je jasný, chci vybudovat něco, co můžu s hrdostí prezentovat své rodině, kamarádům, známým, na NET srazech. Teď to bude znít hodně nadneseně, ale chci prostě dělat na čem, co bude mít “přínos pro společnost”. I z tohoto důvodu jsem zvolil variantu placených článků, které rozhodně nemíním kupovat na Webtrhu, ale vyzkouším služeb copywriterských firem. V mém magazínu prostě chci kvalitu!

Jak se mi s magazínem daří, budu od ledna prezentovat v pravidelných reportech. Většinu z Vás tím určitě odradím, někoho ale možná navnadím a pustí se do tvorby vlastního magazínu stejně jako já.