Jelikož jsem své weby doposud monetizoval výhradně pomocí AdSense, rozhodl jsem se, že se trošku opřu do prodeje PR (public relations, page rank) článků, které by mi pomohly navýšit mé příjmy a zároveň by mohly rozložit strukturu mých příjmů. Nerad bych byl totiž vázán jen a pouze na AdSense.
Tak, jako každý začátečník jsem vůbec nevěděl kolik peněz za publikaci článků na svých webech inkasovat. Velké magazíny za PR články často chtějí částky, za které bych je já na svých webech neprodal, provozovatelé menších webů pak informace o cenách buď nezveřejňují vůbec, případně mlží.
Zprostředkovatelské weby pro prodej placených článků
Začal jsem jít tedy vlastní cestou, kdy jsem se zaregistroval do služby Linkmonitoru. Zde se mi v počátcích podařilo prodat několik odkazů i prvních PR článků. Tyto články jsem ale nabízel pouze za částku 150Kč (publikování článku včetně sepsání), zisk z prodeje tohoto článku jsem tedy měl mizivý.
Až v době, kdy začaly na trh vstupoval služby jako KupČlánek a PayPost, jsem se začal prodejem PR článků zabývat více a zaregistroval jsem některé své weby i do těchto systémů. Postupně se mi dařilo i zde prodat první články a počet mnou publikovaných PR článků rostl. Stejně jako u Linkmonitoru, i zde jsem měl nastavené nízké částky, max. do 200Kč, zisk tedy opět nic moc.
Zhruba ve stejné době mi schválili dva weby do systému Placla. I zde se mi podařilo něco málo prodat, opět se ale částka za publikaci, včetně sepsání pohybovalo okolo 180Kč.
Publikování placených článků přes agentury a Webtrh
V poslední době jsem zkusil oslovit několik větších agentur se svojí nabídkou publikování PR článků a rovněž jsem začal reagovat na poptávky na Webtrhu. V obou případech jsem se rozhodl jít cestou vyšších cen.
Výsledek tohoto „experimentu“ mě vcelku překvapil – v současnosti nemám větší problém prodávat články, které jsou honorovány vyššími částkami a v podstatě již nenabízím články levněji, než za 300-450Kč a to včetně sepsání (někdy pouze za publikaci).
Díky oslovení větších subjektů se mi rovněž podařilo prodat i více článků a odkazů najednou. Co mě však na celé situaci těší nejvíce je fakt, že už se mi objevily i první opakované objednávky a tak pevně věřím, že mnou zvolená strategie nasazení vyšší ceny byla správným krokem, který v budoucnu bude ještě gradovat.
A co vy, za kolik prodáváte/publikujete své PR články?
Budu se muset pokusit zase nabídnout své weby pro PR články. Jak mi vypadl blog rankami z Placly, tak jsem se PR článkům moc nevěnoval.
Jaképak agentury jsi kontaktoval?
To je tajný :-)
Chtěl bych na tohle téma připravit samostatný článek, tam se to objeví.
PR píšu hodně málo. Je to proto, že jsem drahý :). Ale každý má svou cenu a myslím si, že psát za 200 stovky je prostě škoda. Když je firma seriózní a ví, že to bude stát za to – zaplatí. Ti ostatní ať si seženou někoho jiného. Je dobré si cenit svého času…
Tomáši,
plně s Tvým názorem souhlasím. Když budeš mít kvalitní a navštěvovaný web, není problém nabízet články honorované o hodně vyššími částkami. Oproti tomu, já prozatím na některých svých webech nemám až tak kvalitní návštěvnost a tak mi publikování za ceny okolo 200Kč až tolik nevadí, zvlášť v případech, kdy tyto články nakupuji za ceny méně než poloviční.
Například na svém webu o svatbách si ale chci držet vysokou informační hodnotu a také kvalitu. Nepublikuji tak všechny nabídky, které mám. Tento přístup se mi zde ale vyplácí, jelikož nemám problém s prodejem článků za ceny okolo 500Kč za publikaci. Výhledově bych ceny chtěl ještě navýšit… to ale s vyšší návštěvností.