Napsal: Josef Kroupa 23. dubna 2013

Jelikož jsem své weby doposud monetizoval výhradně pomocí AdSense, rozhodl jsem se, že se trošku opřu do prodeje PR (public relations, page rank) článků, které by mi pomohly navýšit mé příjmy a zároveň by mohly rozložit strukturu mých příjmů. Nerad bych byl totiž vázán jen a pouze na AdSense.

Tak, jako každý začátečník jsem vůbec nevěděl kolik peněz za publikaci článků na svých webech inkasovat. Velké magazíny za PR články často chtějí částky, za které bych je já na svých webech neprodal, provozovatelé menších webů pak informace o cenách buď nezveřejňují vůbec, případně mlží.

Zprostředkovatelské weby pro prodej placených článků

Začal jsem jít tedy vlastní cestou, kdy jsem se zaregistroval do služby Linkmonitoru. Zde se mi v počátcích podařilo prodat několik odkazů i prvních PR článků. Tyto články jsem ale nabízel pouze za částku 150Kč (publikování článku včetně sepsání), zisk z prodeje tohoto článku jsem tedy měl mizivý.

Až v době, kdy začaly na trh vstupoval služby jako KupČlánek a PayPost, jsem se začal prodejem PR článků zabývat více a zaregistroval jsem některé své weby i do těchto systémů. Postupně se mi dařilo i zde prodat první články a počet mnou publikovaných PR článků rostl. Stejně jako u Linkmonitoru, i zde jsem měl nastavené nízké částky, max. do 200Kč, zisk tedy opět nic moc.

Zhruba ve stejné době mi schválili dva weby do systému Placla. I zde se mi podařilo něco málo prodat, opět se ale částka za publikaci, včetně sepsání pohybovalo okolo 180Kč.

Publikování placených článků přes agentury a Webtrh

V poslední době jsem zkusil oslovit několik větších agentur se svojí nabídkou publikování PR článků a rovněž jsem začal reagovat na poptávky na Webtrhu. V obou případech jsem se rozhodl jít cestou vyšších cen.

Výsledek tohoto „experimentu“ mě vcelku překvapil – v současnosti nemám větší problém prodávat články, které jsou honorovány vyššími částkami a v podstatě již nenabízím články levněji, než za 300-450Kč a to včetně sepsání (někdy pouze za publikaci).

Díky oslovení větších subjektů se mi rovněž podařilo prodat i více článků a odkazů najednou. Co mě však na celé situaci těší nejvíce je fakt, že už se mi objevily i první opakované objednávky a tak pevně věřím, že mnou zvolená strategie nasazení vyšší ceny byla správným krokem, který v budoucnu bude ještě gradovat.

A co vy, za kolik prodáváte/publikujete své PR články?